بین المللیسیاسی

مخالفت لبنان با تشکیل ائتلاف عربی-غربی علیه ایران

خبرهای فوری: وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، بر مخالفت با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف عربی-غربی علیه ایران تأکید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، «جبران باسیل» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان با تأکید بر مخالفت با پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره تشکیل ائتلاف عربی-غربی علیه ایران، گفت که اسرائیل سعی دارد بحران داخلی خود را با بحران‌آفرینی، صادر کند.

باسیل در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: «طرح‌های یکجانبه و مشخصا از سوی اسرائیل که هدف از آن استفاده از زور است، تنها به ایجاد مشکلات و ویرانی بیشتر در منطقه و تروریسم بیشتر منجر می‌شود و محکوم به شکست است.»

وی افزود که مشکلات کنونی در منطقه با زور حل نمی‌شود بلکه راه‌حل این مشکلات تنها گفت‌وگو و میانه‌روی است، مقابله کردن تنها به افراطی‌گری منجر می‌شود و افراطی‌گری نیز به مهاجرت بیشتر، فجایع و در نهایت تروریسم منتهی می‌شود و این چیزی است که اسرائیل آن را در منطقه تقویت می‌کند و تبعات آن تا روسیه، آمریکا و اروپا گسترش یافته است.

وزیر خارجه لبنان همچنین تأکید کرد که این رفتارهای اسرائیل بایستی متوقف شود و جامعه جهانی بایستی جلوی این لجاجت‌ اسرائیل و تلاش آن برای خروج از مشکلات داخلی از طریق ایجاد بحران‌های مختلف مذهبی و فرقه‌ای را بگیرد چرا که نتیجه این اقدامات تنها خرابی و ویرانی است و هیچ کس از آن بهره‌ای نخواهد برد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مأمور شده است تا به کشورهای اروپایی که ایران را به ساخت موشک اتمی و نقض توافق هسته‌ای متهم کردند، کمک کند.««اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در توئیتر خود خواستار تشکیل ائتلاف عربی-غربی به رهبری آمریکا و تهدید نظامی موثر آن علیه ایران شده بود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا