استانیاصفهانخراسانورزشی

آخرین تصمیم‌ها برای برگزاری لیگ نوزدهم

خبرهای فوری: این هفته قرعه‌کشی، استارت از نیمه دوم مرداد

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، با وجود همه تهدیدها و نگرانی‌ها برای عدم برگزاری و شایعه‌های فراوان در این مورد حالا خبر می‌رسد که سازوکارها برای انجام فصل جدید لیگ برتر (فصل نوزدهم رقابت‌ها) فراهم شده و مسئولان امر طی چند روز آینده با مشخص کردن زمان قرعه‌کشی و زمان آغاز رقابت‌ها سرانجام قال قضیه را کنده و تکلیف فصل جدید لیگ را مشخص خواهند کرد.

به نظر می‌رسد سه پیش‌شرط فدراسیون فوتبال(شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌های مدار بسته، نصب گیت‌های ورود و خروج تماشاگران و فراهم کردن فروش بلیت الکترونیکی برای هواداران) که از سوی مراجع سیاسی و امنیتی برای برگزاری فصل جدید تعیین شده بود، تا حد زیادی در ۹۰ درصد ورزشگاه‌ها برطرف شده و مابقی اشکالات و موانع نیز قرار است تا روز آغاز لیگ برطرف یا به حداقل برسد.

این در حالی است که طی یکی دو روز اخیر حرف و حدیث‌ها و شایعات زیادی درباره برگزاری یا عدم برگزاری لیگ نیز از سوی مسئولان امر شنیده شد با این حال طبق اطلاعات رسیده قرعه‌کشی فصل جدید طی هفته آینده در شهر مشهد برگزار شده و رقابت‌ها نیز از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود.

فتاحی: فعلا خبری از قرعه‌کشی نیست!

همان‌طور که اشاره کردیم موضوع برگزاری لیگ برتر با جدیت از سوی سازمان لیگ دنبال می‌شود و رقابت‌ها در آستانه برگزاری قرار دارد. با این حال سعید فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت: «قرعه‌کشی و آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر در انتظار اعلام آمادگی باشگاه‌ها در مورد شرایط ورزشگاه‌ها و رعایت الزاماتی نظیر بلیت فروشی الکترونیک، شماره‌دار شدن صندلی‌ها، نصب گیت الکترونیک و استقرار دوربین مدار بسته است. هر زمانی که باشگاه‌ها به سازمان لیگ اعلام کنند که ورزشگاه‌هایشان این شرایط را پیدا کرده قرعه‌کشی لیگ برتر انجام و زمان آغاز رقابت‌ها اعلام خواهد شد که متاسفانه تا این لحظه هیچ باشگاهی اعلام آمادگی نکرده است.»

سخنگوی هیات فوتبال مشهد: کنداکتور را با فتاحی چک کردیم

پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی رقابت‌ها قرار است در شهر مقدس مشهد برگزار شود و این در حالی است که هیچ جزئیات دیگری در این مورد ذکر نشده بود. با این حال این امر نیز جدی و قطعی به نظر می‌رسد و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، باید این‌طور عنوان کرد که لیگ امسال از مشهد آغاز خواهد شد.

در همین زمینه محسن حیدری، سخنگوی هیات فوتبال خراسان‌رضوی گفت: «پنجشنبه‌ای که گذشت (دو روز پیش) در صحبت با مقامات مسئول در سازمان لیگ دوباره درخصوص برگزاری قرعه‌کشی لیگ برتر در مشهد موارد لازم را بررسی کردیم. حتی با فتاحی کنداکتور برگزاری مراسم را نیز چک کردیم.»

وی درباره زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی فصل نوزدهم لیگ برتر گفت: «زمانی تعیین نشد و فقط به ما اعلام آماده‌باش جدی دادند. با این حال به نظر می‌رسد در هفته جاری این امر محقق شود. ما هم منتظر هستیم تا زمان را به ما ابلاغ کنند تا هرچه سریع‌تر مقدمات برگزاری مراسم را فراهم کنیم.»

قنبرزاده: امروز سرنوشت لیگ  مشخص می‌شود

منصور قنبرزاده، مدیرعامل سابق نفت تهران و عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره موارد مطروحه گفت: «به احتمال زیاد نیمه دوم مردادماه مسابقات آغاز می‌شود. همچنین در هفته جاری تاریخ قرعه‌کشی و زمان برگزاری نهایی و اعلام خواهد شد. البته قرار است امروز جلسه‌ای در همین خصوص در سازمان لیگ برگزار شود و چه بسا منظور قنبرزاده از هفته جاری همین امروزباشد.»

 یک احتمال: قرعه‌کشی شاید همین امروز

با همه اوصافی که بر شمرده شد یک احتمال نیز وجود دارد و اینکه شنیده می‌شود با توجه به اینکه زمان زیادی برای آغاز لیگ برتر از دست رفته است چه بسا با حضور نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده، همین امروز، شنبه ۱۲ مرداد در حاشیه برگزاری هیات‌رئیسه سازمان لیگ، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌ها نیز برگزار شود.

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش پنجشنبه گذشته درباره زمان قرعه‌کشی و شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال گفته بود: «فدراسیون فوتبال قرعه‌کشی مسابقات دسته برتر را ظرف امروز و فردا اعلام می‌کند و مسابقات هم نهایتا بیستم تا بیست‌وسوم مرداد آغاز می‌شود.»

پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسئولان سازمان لیگ در تماسی که با مدیران و سرپرست‌های بعضی از تیم‌ها داشته‌اند، به صورت غیررسمی به آنها اعلام کرده‌اند امروز، شنبه مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود.

این در حالی است که قرار است قرعه‌کشی در شهر مشهد برگزار شود و سازمان لیگ به صورت شفاهی از باشگاه‌ها خواسته است خود را آماده این مراسم کنند. البته هنوز ابلاغیه‌ای به صورت رسمی به باشگاه‌ها فرستاده نشده است.

از سوی دیگر مسعود تابش، مدیرعامل زردپوشان اصفهانی به رسانه‌ها گفت: «ظاهرا قرار است مسابقات لیگ امروز قرعه‌کشی شود. آقای فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با مدیر تیم ما تلفنی صحبت و این موضوع را اعلام کرده است. هنوز چیزی به صورت رسمی درباره زمان قرعه‌کشی یا شروع لیگ ابلاغ نشده ولی ظاهرا لیگ اواخر مردادماه استارت می‌خورد.» /روزنامه فرهیختگان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا