ورزشی

لیگ نوزدهم در محاصره شایعات و ابهام ها

خبرهای فوری: لیگ برتر نوزدهم بالاخره چه زمانی آغاز می‌شود؟ سؤالی ساده که حالا پاسخ به آن چندان ساده نیست. در حالی که طبق برنامه باید دهم مرداد لیگ آغاز می‌شد اما تا امروز که 8 مرداد است، حتی قرعه‌کشی این مسابقات نیز برگزار نشده و مسئولان تنها به گفتن جمله‌ای مبنی بر اینکه باید مشکل چند استادیوم برطرف شود، اکتفا می‌کنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، طبق گفته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم براساس دستورالعمل‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا که شامل فروش بلیت الکترونیک در ورزشگاه‌ها، شماره‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه‌ها و نصب دوربین‌های مداربسته می‌شود، باعث دیر آغاز شدن مسابقات است اما آیا این همه ماجراست؟
تاج حدود یک ماه پیش و زمانی از احتمال برگزار نشدن فصل جدید لیگ برتر خبر داد که در همان روزها نامه همراه با اخطار جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به فدراسیون فوتبال ایران فاش شد. همان نامه معروفی که از فدراسیون فوتبال خواسته شده بود تا زمانبندی شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تا آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی اعلام شود. حالا این شایعه مطرح شده تا زمانی که زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها مهیا نشود، لیگ برتر هم آغاز نخواهد شد. گرچه به نظر می‌رسد تنها شایعه و گمانه‌زنی نیست؛ اگر به اظهارنظر چند روز پیش آذری مدیرعامل ذوب آهن استناد کنیم. کاظم طالقانی رئیس هیأت فوتبال خوزستان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، در واکنش به این سؤال که آیا با وجود ضرب‌الاجل فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، بانوان می‌توانند در خوزستان وارد ورزشگاه شوند؟ گفت: «قرار نیست این موضوع در استان‌ها و شهرستان‌ها به غیر از تهران اجرایی شود. این موضوع صرفاً درباره تیم ملی است که سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌تواند درباره آن توضیح دهد.» او با اشاره به آماده‌سازی ورزشگاه‌های استان خوزستان، از احتمال بدون تماشاگر برگزار شدن برخی مسابقات خبر داد:«استان خوزستان دارای چهار ورزشگاه است که هیچ کدام آماده نیست. اگر ورزشگاه‌ها آماده نشود، بازی‌ها را در سایر استان‌ها برگزار می‌کنیم. ما بازی‌ها را به جایی منتقل می‌کنیم که فقط یک زمین چمن داشته باشد چرا که نیازی به سکو نیست و ما قصدی برای ورود هواداران این تیم‌ها به ورزشگاه‌ها در سایر استان‌ها نداریم.»
در این میان سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ دیروز تأکید کرد که در صورت رفع مشکلات شش ورزشگاه، بازی‌ها آغاز می‌شود: «تا این لحظه هیچ تیمی اعلام آمادگی نکرده که استادیوم آماده‌ای دارد؛ ما کارگروهی داریم و به صورت روزانه گزارش ورزشگاه‌ها را از شهرستان‌ها می‌گیریم و تا زمانی که ورزشگاه‌ها آماده نشود، مسابقات را شروع نمی‌کنیم.» او درباره شایعه تعویق مسابقات لیگ برتر به خاطر الزام برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چنین واکنشی داشت: «مسائل را با یکدیگر قاطی نکنید.»
فتاحی در حالی این مسائل را عنوان کرده که سازمان لیگ و فدراسیون می‌توانستند در نیم فصل قبل مشکلات ورزشگاه‌ها را به رؤسای هیأت فوتبال استان‌ها و مسئولان باشگاه‌ها گوشزد کنند. ضمناً این نکته را باید در نظر داشت که هر چه مسابقات دیرتر برگزار شود، با توجه به آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، تقویم فشرده‌تر می‌شود و تیم ملی و باشگاه‌ها با چالش‌هایی مواجه خواهند شد. /روزنامه ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا