اجتماعیاستانی

بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها

خبرمهم: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها طی امروز (۷ بهمن‌ماه) از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

امروز (۷ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب لرستان است.

وی افزود: امروز (۷ بهمن‌ماه) به سبب وزش باد شدید در جنوب خوزستان احتمال خیرش گرد و خاک وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۸ بهمن‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و در شمال غرب کشور بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای شنبه تا دوشنبه (۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه) جوی آرام در کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور و جمعه (۸ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در نقاط مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه (۸ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ بهمن‌ماه) دریای خزر مواج خواهد بود همچنین پنجشنبه غرب خلیج فارس و جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ بهمن‌ماه) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه ( ۹ بهمن‌ماه) صاف تا کمی‌ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۶- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا