سلامت

قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس: امروز در جلسه مشترک مجلس و دولت هیچ صحبتی از آلودگی هوا نشد.

خبرمهم: قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس: ما زمانی می‌گوییم اقداماتی برای رفع آلودگی هوا انجام شده که این اقدامات نتیجه داشته باشد.

قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: طبق گفته یکی از مسئولین دولتی مازوت‌سوزی انجام نمی‌شود اما اگر انجام نمی‌شود پس این آلودگی‌ها از کجا آمده؟ اینکه هر کسی یک چیزی بگوید و یک نفر دیگر آن را نقض کند که مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌و‌گو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: امروز در جلسه مشترک مجلس و دولت هیچ صحبتی از آلودگی هوا نشد. عوارض آلودگی هوا برای امروز و فردا نیست و سال‌ها در ریه‌هایمان می‌ماند و آسیب‌های زیادی به سالمندان، کودکان و افراد با شرایط خاص آسیب می‌رساند. مردم زیادی درگیر آلودگی هوا هستند. من همه این‌ها را می‌دانم اما چه میشه کرد؟ اقداماتی هم تا الان انجام شده اما نتیجه نداشته و ما زمانی می‌گوییم اقدامی انجام شده که نتیجه داشته باشد. 

قاسمی‌پور ادامه داد: یکی از پزشکان که نماینده مجلس هم هست، گفته الزامی باید دو روز تهران تعطیل شود اما تعطیلی راه حل مناسبی نیست و مشکل را حل نمی‌کند. باید یک برنامه درستی انجام شود. ولی ما خودمان هم مانده‌ایم که چه بگوییم. 

این نماینده مریوان و سروآباد افزود: طبق گفته یکی از مسئولین دولتی مازوت‌سوزی انجام نمی‌شود اما اگر انجام نمی‌شود پس این آلودگی‌ها از کجا آمده؟ یکی می‌گوید علت این آلودگی‌ها ماشین‌های فرسوده است، یکی دیگر می‌گوید مازوت سوزی است و در مقابل یکی دیگر آن را رد می‌کند. 

شیوا قاسمی‌پور تاکید کرد: من به عنوان نماینده مردم یک اطلاع دقیقی از منشا آلودگی‌ها و ریشه آن ندارم. یکی بیاید و به من پاسخ دهد و بگوید این آلودگی ها از اینجاست. ببینید من یک معلم هستم و باید به معلم یک مسئله بدهند تا آن را حل کند ولی الان صورت مسئله پاک شده و می‌گویند حل کن، خب من چه چیزی را حل کنم؟ 

شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان گفت: یکی باید مسئولیت و منبع آلودگی‌ها را بپذیرد و بگوید مشکل آلودگی هوا به خاطر این موضوع است و پای آن بایستد و از منِ مجلسی یا هر مسئول دیگری بخواهد تا به او کمک کند و مشکل حل شود. و گرنه اینکه هر کسی یک چیزی بگوید و یک نفر دیگر آن را نقض کند که مشکلی را حل نمی‌کند. منِ نماینده با توجه به ابزاری که در اختیار دارم باید در این شرایط یقه رئیس‌جمهور را بگیرم چون نمی‌توانم با سازمان محیط زیست ارتباط بگیرم. می‌توانم سوال از رئیس‌جمهور بپرسم و نهایت اعمال به ماده ۲۳۴ کنم و متخلفین را به دستگاه قضا معرفی کنم. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا