اجتماعی

نابودی زاینده رود!

خبرمهم: نماینده فلاورجان در مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه گفت: چه مشکلی در اصفهان باید رخ دهد تا برای احیای زاینده رود بودجه قرار داده شود؟

 نماینده فلاورجان در نشست علنی امروز مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: چه مشکلی در اصفهان باید رخ دهد تا برای احیای زاینده رود بودجه قرار داده شود؟ زاینده رود نابود شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به گفته سید ناصر موسوی لارگانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، برای احیای زاینده رود پیش‌بینی مالی انجام نشده است.

هفته های اخیر کمبود آب و تداوم خشکی زاینده رود موجب شد تا کشاورزان در بستر این رودخانه در اصفهان تجمع کنند. این تجمعات در مقاطعی به خشونت هم کشیده شده بود که برای حل این مشکل خبر از تشکیل ستاد احیای زاینده رود داده شد.

موسوی لارگانی درباره محتوای لایحه بودجه و بودجه شرکت های دولتی گفت که سال ۹۹ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه این شرکت ها بود، در حالی که از سال ۹۷ تا ۹۹ ۱۲۵ شرکت زیان‌ده بودند و بیشتر این تسهیلات را دریافت می‌کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد که بیش از ۹۶ درصد زیان ها به ۵ شرکت تعلق دارد و ۹۵ درصد سودآوری نیز به ۱۰ شرکت می رسد.

او انتقاد کرد که بودجه شرکت های دولتی در سال ۱۴۰۱، ۳۵ درصد اضافه شده تا زیان و بدهی آنها پرداخت شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا