اجتماعی

طرح مجلس برای اینترنت هفته آینده بررسی می‌شود

خبرمهم: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران گفت: این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد و اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح مشخص شده‌اند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، غلامرضا منتظری افزود: اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از ۲۴ نفر نیستند که بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته‌ای فعالیت شان آغاز می‌شود و از ظرفیت نیرو‌های تخصصی و منتقدان و حتی آن‌هایی که نظر مخالف دارند، دعوت به عمل می‌آید تا نظرات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.او درباره “بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس یازدهم” گفت: تکلیف کمیسیون ویژه و مشترک برای بررسی این طرح، مشخص شده است و برای هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی و اعضای هیئت رئیسه سهمیه‌ای برای حضور در کمیسیون در نظر گرفته ایم، مثلا نمایندگانی از کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون امنیت ملی حضور دارند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مطرح کرد: با توجه به حساسیتی که مردم نسبت به این طرح پیدا کرده اند تصمیم گرفته ایم تا برای آسودگی خاطر مردم کار رسانه‌ای قوی شکل بدهیم و مردم در جریان آخرین تصمیمات جلسات قرار بگیرند.

شاهد تغییراتی در پیش نویس طرح هستیم

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در خصوص این طرح بازنگری صورت بگیرد، اظهار کرد: نکته اساسی که خیلی به آن توجه نشده این است که در مجلس قانونی مصوب نشده که این همه حرف و حدیث در مورد آن مطرح شده است، در مجلس مقرر کردیم که پیش نویس این طرح در دولت مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین در صحن علنی و در کمیسیون مشترک این پیش نویس مورد بررسی فراوانی قرار می‌گیرد و قطع به یقین ما شاهد تغییراتی در این پیش نویس هستیم.
او در خصوص تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گفت: مهمترین اولویت دولت رئیسی طبق تاکید رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی است که باید هیئت دولت به شکل ویژه به آن توجه کنند، زیرا زمینه پیدایش بسیاری از نارضایتی‌ها مسائل اقتصادی است و رفع مشکلات اقتصادی سرمایه اجتماعی کشور را تقویت می‌کند. /خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا