سیاسی

کاظمی قمی:طالبان در مرزدوغارون درحال جاده سازی بدون هماهنگی بود

خبرمهم: نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، گفت: در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، گفت: در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، «حسن کاظمی‌قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده‌سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

وی افزود: در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

منابع آگاه از ولایت هرات از بروز یک تنش در مرز اسلام‌قلعه میان مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان خبر دادند.

به گفته شاهدان عینی این تنش پس از آن بروز کرد که نیروهای مرزی طالبان قصد ساخت یک جاده در منطقه مرزی دو کشور را داشتند که با مخالفت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

این اقدام ایران با مقاومت نیروهای طالبان مواجه شد و پس از بحث و مشاجره دو طرف به حالت آماده‌باش درآمدند.

یک منبع آگاه در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، درباره این حادثه گفت که فعلا مرز اسلام‌قلعه تا اطلاع ثانوی بسته شده و نیروهای امنیتی طالبان به سمت مرز در حرکت هستند.

مقامات طالبان تاکنون درباره این حادثه موضعی اتخاذ نکرده‌اند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا