سیاسی

وزیر دفاع: خودروهای جنگی تولید داخل تحویل نیروهای مسلح می‌شود

خبرمهم: وزیر دفاع در خصوص قرارداد با خودروسازان در این زمینه تولید خودرو‌های جنگی گفت «براساس قراردادها با خوروسازان در حال فعالیت هستیم؛

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وزیر دفاع در خصوص قرارداد با خودروسازان در این زمینه تولید خودرو‌های جنگی گفت «براساس قراردادها با خوروسازان در حال فعالیت هستیم؛ برخی قطعات موردنیاز این مجموعه‌ها نقش گلوگاهی دارند یا باید از خارج از کشور تامین شود که البته وزارت دفاع در حال تولید این قطعات است.»

مدتی است شرکت های خودروساز داخلی مشغول همکاری با مجموعه‌ وزارت دفاع هستند که در این زمینه،  شرکت ایران خودرو در قالب  ۱۷ قرارداد داخلی‌سازی قطعات که در حال اجراست با این وزارت خانه همکاری می‌کند.

گروه خودروسازی سایپا هم تیر پارسال اعلام کرده بود در همکاری های مشترک با وزارت دفاع و مجموعه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران تولید قطعات «های‌تک» صنعت خودرو را شروع کرده است.

به گفته سید جواد سلیمانی، مدیرعامل سابق خودروسازی سایپا، این شرکت توانسته در شرایط تحریمی در همکاری با وزارت دفاع  ۴۰ قطعه را داخلی سازی کند تا  این امر سبب کاهش  بیش از  ۳۰ درصدی  میزان وابستگی به واردات قطعات شود.

افشین نادری‌شریف معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع در این خصوص گفته بود که صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا