سیاسی

دستور وزیر دفاع برای برای کمک به مردم زلزله زده هرمزگان

خبرمهم: وزیر دفاع دستور همکاری و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های این وزارت خانه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله استان را با محوریت ستاد بحران استان صادر کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طی دستوری به نماینده ارشد وزارت دفاع در استان هرمزگان دستور همکاری و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های وزارت دفاع برای کمک به آسیب دیدگان زلزله استان را با محوریت ستاد بحران استان صادر و تاکید کرد: با هماهنگی کامل و هم افزایی ستاد بحران مستقر در هرمزگان، برای کاهش نگرانی و آلام مردم شریف هرمزگان بشتابند و اقدامات را گزارش کنند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ابتدا ساعت ۰۲:۰۲ دیروز زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری دیگری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه در آورد.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که در بندرعباس و برخی دیگر از شهرستان های استان ، جزایر خلیج فارس و حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

به گفته خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور بر اثر وقوع زمین لرزه های شدید در منطقه سایه خوش بندرلنگه ۹۳ نفر مصدوم شدند و ۵ نفر نیز جان باختند.

روز گذشته وزیر کشور، وزیر بهداشت و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور از مناطق زلزله زده غرب هرمزگان بازدید کردند و برای کمک به زلزله زدگان قول‌هایی دادند.

پیکر ۵ نفر از قربانیان این حادثه روز گذشته در روستای سایه خوش بندرلنگه به خاک سپرده شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا