سیاسی

طرح شفافیت این بار «برای همه دستگاه‌های کشور»

خبرمهم: نماینده همدان از امضای طرحی برای گسترش شفافیت به دستگاه‌های دیگر خبر داد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که نمایندگان مجلس در این طرح می‌خواهند تصمیم‌های تمام نهادها به جز موارد امنیتی و نظامی شفاف شوند.

بر اساس این طرح، شفافیت تنها به «آراء نمایندگان» محدود نمی‌شود.

۱۵ فروردین ماه امسال رئیس مجلس از احتمال بررسی طرح شفافیت در ماه رمضان خبر داده بود.

آذر ماه پارسال مجلس اعلام کرد که طرح شفافیت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی باز می‌گردد تا شفافیت برای همه دستگاه‌ها اعمال شود.

این در حالی است که رئیس کمیته تدوین طرح شفافیت در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی گفته جامع‌تر شدن طرح شفافیت با هدف شفاف کردن شورای نگهبان، مجلس خبرگان و نهادهای مشابه آنها، خلاف قانون اساسی است.

پس از رد کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان در  ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، به نظر می‌رسد مجلس طرح شفافیت آراء را در دستور نیاورده تا بتواند نظر نمایندگان را برای تصویب کلیات این طرح هماهنگ کند.

رئیس کمیته شفافیت کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفته قالیباف از رد شدن دوباره طرح شفافیت نگرانی بوده؛ آقای کریمی قدوسی توضیح داده «اینکه طرح شفافیت پس از اصلاح مدتی در دستور کار ماند، به علت نگرانی آقای قالیباف رئیس مجلس و برخی افراد دیگر بود. آن‌ها نگران بودند که اگر طرح شفافیت دوباره در دستور نشست علنی بیاید، ممکن است با مخالفت تعداد بیشتری از نمایندگان مواجه شود.»

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا