سیاسی

طرح شفافیت جامع‌تر می‌شود

خبرمهم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی بیشتر طرح شفافیت آراء نمایندگان و تعمیم شفافیت به دستگاه‌های دیگر کشور خبر داد.

 سید نظام‌الدین موسوی خبر داد که طرح شفافیت آرا برای تعمیم شفافیت به دستگاه‌های دیگر کشور و جامع‌تر شدن محتوای آن، به کمیسیون آیین نامه داخلی رفت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سید نظام الدین موسوی گفت که برخی نمایندگان اعتقاد دارند شفافیت باید در دیگر دستگاه‌های کشور هم ایجاد شود.

مجلس شورای اسلامی امروز نشستی غیرعلنی درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان برگزار کرد تا برای بررسی و نهایی کردن آن به جمع بندی برسد. طرح شفافیت آراء نمایندگان چند هفته گذشته در دستور کار نشست علنی مجلس قرار گرفته بود اما تاکنون فرصتی برای بررسی آن ایجاد نشد.

این در حالی است که یک بار پیش از این، کلیات طرح شفافیت آراء در صحن علنی رد شد و انتقادهای بسیاری را از سوی افکار عمومی در پی داشت. پس از رد کلیات این طرح در مجلس یازدهم، عده‌ای از نمایندگان درخواست کردند تا شفافیت آراء نمایندگان دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

پس از اصلاح مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی، سمیه محمودی  سخنگوی این کمیسیون در اظهار نظری شخصی، احتمال تصویب کلیات آن را اندک توصیف کرده بود.

در دوره‌های گذشته مجلس، طرح شفافیت آراء نمایندگان مطرح شده بود اما علاوه بر اعمال تغییرات عمده در محتوای طرح، نمایندگان به آن رأی موافق ندادند.  /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا