سیاسی

صبوری خاتمی و حمایت کروبی

خبرمهم:ضرغامی: خاتمی، در مقابل خبرهای تند ۲۰:۳۰ نسبت به دولت صبوری می‌کرد/هیچ رییس مجلسی به اندازه‌ی کروبی از صدا و سیما در برابر هجمه‌های تخریبی، در مجلس حمایت نکرد

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و رئیس سابق صداوسیما در برنامه‌ تلویزیونی دستخط گفت :

🔹 موضع رهبری در مورد «آزاداندیشی» ویترینی نیست.

🔹 بزرگان باید بزرگی کنند و از رفتارهای کودکانه پرهیز کنند.

🔹 آقای رییسی اهل مشورت است و جلسات دولت با آزاداندیشی و بیان نظرات متفاوت اداره می‌شود.

🔹با مرحوم مهدوی‌کنی بر سر میوه‌ی ممنوعه بحث داشتم. معتقد بودم شیطان خط قرمز ندارد. مرجع تقلید هم می‌تواند در قعر جهنم باشد.

🔹بخش خبری ۲۰:۳۰ ایده‌ی خودم بود و تا روز آخر، متن مکتوب را شخصاً کنترل می‌کردم تا هم به فضای متفاوت و شجاعانه آن لطمه نخورد و هم حاکمیت را مراقبت کند.

🔹 آقای خاتمی، در مقابل خبرهای تند ۲۰:۳۰ نسبت به دولت صبوری می‌کرد. آقای احمدی‌نژاد هم با همه‌ی انتقادات به صدا و سیما، برای توسعه‌ی آن کمک فراوان کرد.

🔹هیچ رییس مجلسی به اندازه‌ی آقای کروبی از صدا و سیما در برابر هجمه‌های تخریبی، در مجلس حمایت نکرد.

🔹باید منافع دراز مدت نظام را ببینیم؛ تحمل‌مان را بالا ببریم و حرف مخالف را بشنویم. نظام آداپتور می‌خواهد؛ همه باید بتوانند با هم کار کنند.

🔹 رهبری، یک بار مرزبندی با ضدانقلاب و سلطنت‌طلب را مشخص کردند؛ بیش از آن نداریم. مرزبندی بین آحاد ایرانیان رفتاری ضد وحدت و مسیر انقلاب است.

🔹برای حل سوءتفاهم سریال «سرزمین کهن» تصمیم گرفتم شخصا و بدون همراه به مسجد سلیمان بروم و در مرکز شهر با مردم معترض ملاقات کنم. اگر کسی می‌فهمید کل هدفگذاری من به هم می‌خورد.

🔹اگر شورای نگهبان برخی مصلحت‌ اندیشی‌ها را به قانون‌مندی ترجیح نمی‌داد، مشارکت مردم در انتخابات بیشتر می‌شد.

🔹در شروع دولت آقای احمدی‌نژاد با او اختلافات زیادی داشتیم. شکایت او به رهبری باعث شد تا جلسه‌ای در دفتر رهبری تشکیل شود و بین من و نمایندگان ایشان حکمیت کنند. نتیجه ۵۰-۵۰ بود./جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا