سیاسی

هیچ زمانی در بخش دریایی از تحریم شکست نخورده ایم

خبرمهم: صفایی گفت: هیچ زمانی در بخش دریایی از تحریم‌ها شکست نخورده ایم و همواره بازرگانان ما یک قدم از تحریم‌های آمریکا در بخش دریایی جلوتر بوده اند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محمد صفایی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تیم نخبگان دریایی را تشکیل می‌دهیم تا برنامه‌های توسعه دریایی تدوین شوند.او با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی جایگاهی جز خدمت به مردم ندارند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در کنار سیاست گذاری، باید اقدام به هدایت و حمایت کند. مخاطبان اصلی حوزه دریا، تجار و بازرگانان هستند که خط اول مبارزه با تحریم قرار دارند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هیچ زمانی در بخش دریایی از تحریم‌ها شکست نخورده ایم ادامه داد: همواره بازرگانان ما یک قدم از تحریم‌های آمریکا در بخش دریایی جلوتر بوده اند و هیچ کالایی نبوده که نتوانیم وارد یا صادر کنیم.
او اظهار کرد: آمریکایی‌ها دنبال محاصره دریایی ایران با تحریم‌ها بودند. اگر چه صدمه دیدیم، اما توانستیم بر تحریم‌ها فائق شویم، اما الان جنس تحریم‌های دریایی فرق کرده و می‌خواهند با ایجاد کریدور‌های دریایی ما را به بن بست برسانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دنبال ایجاد ظرفیت سازی در بخش دریا هستیم تصریح کرد: ما در دریای خزر که مشمول تحریم‌ها نیستیم می‌توانیم به راحتی با همسایگان خزر همکاری داشته باشیم.
صفایی یادآور شد: سن ناوگان حمل و نقل دریایی بالا رفته است. همچنین نیاز به تربیت دریانورد داریم و باید برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که با مشکل کمبود دریانورد مواجه نشویم.
او از دیگر اقدامات خود در سال‌های پیش رو را مقابله با فساد، افزایش شفافیت و تسهیل در صدور مجوز‌های دریایی عنوان و اظهار کرد: به فعالیت‌های دریایی در سواحل مکران و حوزه بندر چابهار با تمام وجود توجه خواهیم کرد ضمن اینکه تسهیل تجارت با کشور‌های همسایه در حوزه برون مرزی نیز مورد توجه خواهد بود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا