قضایی

حکم حبس کاهش می یابد

خبرمهم: معاون سازمان زندان‌های کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش صدور حکم حبس در جرایم سبک گفت: تعداد زندانیان جرایم سبک برای استفاده از پایند الکترونیکی تا شهریورماه ۲ برابر شده و به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، محمود ضیایی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی را مجازات‌های جایگزین دانست و اظهار داشت: استفاده حداقلی از حبس یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضا است که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان بوشهر در مقطعی زندان نظامیان بوشهر به صفر رسید و تعطیل و در برخی از استان‌های دیگر هم این مورد محقق شد و اکنون یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها برای جرایم سبک استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی است.

افزایش  استفاده از پابندهای الکترونیکی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه زندانیانی که دارای جرایم سبک هستند و حضور آنان در جامعه لطمه و آسیب وارد نکند از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند گفت: اکنون ۱۰ هزار زندانی تحت پوشش پابند الکترونیکی است و این افراد زندانیان هستند که برای جامعه خطرناک نیستند و افرادی که مخل امنیت و نظم عمومی جامعه هستند در زندان نگهداری می‌شوند.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال تعداد زندانیان تحت نظارت پابند الکترونیکی ۲ برابر می‌شود افزود: تعداد زندانیان جرایم سبک برای استفاده از پابند الکترونیکی تا ۲۰ هزار زندانی تا شهریورماه برنامه‌ریزی شده است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های را از برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرا طرح طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و سوابق شخصیتی از اولویت‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور پیش‌بینی اصلاح تربیتی را از مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با تحقق این مهم بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های امسال است تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وقوع جرم در جامعه بیکاری است در این راستا توجه ویژه‌ای به اشتغال و توانمندسازی زندانیان شده است.

وی بیان کرد: اکنون حداقل ۵۰ درصد زندانیان اشتغال‌زایی شده‌اند که این مهم رو به افزایش است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا