سیاسی

حاجی دلیگانی، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: الحمدالله در نظام جمهوری اسلامی کسی نمی‌تواند فسادها را پنهان کند.

خبرمهم: حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: نمایندگان در‌حال بررسی زوایای مختلف فساد چای دبش هستند، مجلس از این موضوع به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: باید مشخص شود که چرا وقتی برای دارو، بانک مرکزی یا سایر دستگاه‌ها می‌گویند ارز کم داریم، چنین موضوعی تحت پوشش چای اتفاق می‌افتد؟/ طرح شفاف‌سازی در مجلس تصویب شده ولی تقریبا دو سال است که این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاک می‌خورد. / در این مجلس فقط سه مورد براساس اصل ۸۵ بررسی شده. در مجالس قبلی این موضوع بیشتر بود چون من در مجلس نهم و دهم هم حضور داشتم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به اقدامات مجلس در رابطه با فساد مالی چای دبش گفت: نمایندگان در‌حال بررسی زوایای مختلف فساد چای دبش هستند تا بتوانند در این خصوص تصمیم بگیرند. البته تذکرات و سوالاتی از مسئولین، براساس وظیفه نظارتی نمایندگان که چند مورد بوده به صورت رسمی ثبت شده و بنده هم امضا کردم. امیدواریم که این موضوع کاملا شفاف و روشن شود تا با کسی یا کسانی که در این موضوع جرم یا تخلفی را انجام دادند برخورد شود. 

حاجی دلیگانی ادامه داد: باید تمام ابعاد و زوایای موضوع برای ما روشن شود تا بتوانیم بر‌اساس آنچه که اتفاق افتاده تصمیم‌گیری کنیم و قطعا مجلس روی این موضوع به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید، به هر‌حال ما نماینده مردم هستیم و بایستی از حق و حقوق مردم دفاع کنیم. باید مشخص شود که چرا وقتی برای دارو یا دیگر اقلامی که در کشور دچار کمبود هستند، بانک مرکزی یا سایر دستگاه‌ها می‌گویند ارز کم داریم، چنین موضوعی تحت پوشش چای اتفاق می‌افتد؟

این نماینده مجلس در‌ادامه تاکید کرد: البته حسن نظام جمهوری اسلامی این است که با فساد در هرجا یا در هر میزانی که باشد برخورد می‌کند و در اینکه چه کسی هم آن را انجام داده باشد فرقی وجود ندارد. به نظر من اینکه خیلی شفاف این فسادها اعلام می‌شود از حسن کار است و الحمدالله در نظام جمهوری اسلامی شرایط به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند این‌‌ها را پنهان کند. هرچند این نوع اتفاقات تلخ است ولی خوبی آن این است که بلافاصله منتشر می‌شود و همه در جریان قرار می‌گیرند. در‌‌واقع این حسن هم وجود دارد که جامعه و حاکمیت این اتفاقات را بد می‌دانند. 

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم برای بیشتر طرح‌ها و موضوعات از اصل ۸۵ استفاده می‌کند، گفت: در این مجلس فقط سه مورد براساس اصل ۸۵ بررسی شده. در مجالس قبلی این موضوع بیشتر بود چون من در مجلس نهم و دهم هم حضور داشتم. این سه مورد هم فکر می‌کنم بحث جمعیت و خانواده، صیانت و بحث فضای مجازی و دیگری هم بحث تقویت بنیان خانواده از طریق تقویت حجاب بود.

این نماینده مجلس در‌خصوص علت استفاده از اصل ۸۵ گفت: علت اصلی این است که یا تعداد موارد زیاد است یا از لحاظ زمان و فرصتی که نیاز دارد و از طرفی طبق ظرفیتی که در قانون اساسی وجود دارد باید طبق اصل ۸۵ بررسی شود. بالاخره قانون اساسی این اختیار را داده که در مواردی بعضی مسائل به تشخیص مجلس طبق اصل ۸۵ بررسی شود. 

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان نسبت به تصویب و اجرای طرح شفاف سازی تاکید کرد: طرح شفاف سازی در مجلس تصویب شده ولی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و تقریبا دو سال است که این مصوبه در مجمع خاک می‌خورد. ما حتی گفتیم مصوباتی از مجمع که در‌خصوص قانون‌گذاری مجلس است را شفاف سازی کنند ولی مجمع است که مخالفت می‌کند. باید مجمع تشخیص مصلحت نظام خودش پاسخ بدهد که چرا مخالف است و به شفافیت خود رأی نداده است. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا