اجتماعیحوادثقضایی

اعدام نمی‌شوند؟

خبرمهم: «#اعدام_نکنید»، هشتگ داغ شب گذشته‌ی توییتر فارسی بود که کاربران متعدد و قابل توجهی از آن برای اعتراض به حکم اعدام سه متهم اعتراضات آبان‌ماه و احتمال اجرای آن استفاده کردند و برخی حتی از اعدام قریب‌الوقوع –امروز صبح- این سه متهم سخن گفتند. موضوعی که توسط منابعی مطلع و موثق رد می‌شود.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم،  روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه درباره تأیید حکم اعدام سه نفر از متهمین اعتراضات آبان ۹۸ گفته بود: «این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع آنها در دیوان عالی به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده است. درباره این حکم اجرا خواهد شد یا نه؟ باید گفت: اجرای احکام فرایند قانونی دارد که بایستی طی شود.» پس از این اظهارات بود که شب گذشته اعتراض توییتری به حکم اعدام این سه نفر بالا گرفت.

اما پیگیری‌های انصاف نیوز از منابع مطلع و موثق نشان از این دارد که قوه قضاییه هم در پی راهی حقوقی به منظور حل مشکل بوده و بدنبال اجرای حکم نیست، رفتن پرونده به اجرای احکام هم به‌گفته‌ی این منبع روالی اداری بوده و اجرای حکم اعدام نیست.

فشار اتفاقات رخ داده در این مدت بر خانواده‌ی متهمین کم نبوده است، اضطراب و دلهره‌ای مداوم برای سرنوشت فرزندان جوان‌شان ماه‌هاست که گریبانگیرشان است. از سوی دیگر باوجود تمامی این فشارها و اضطراب‌ها، این سه خانواده و وکلای‍‌شان علیرغم تماس‌های مکرر موسسات و نهادها و افراد مختلف ساکن خارج از کشور حاضر به صحبتی در این مورد نشدند و تمام نیروی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی جلوگیری از این حکم قرار داده‌اند./انصاف نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا