فناوری

پیام‌‌رسان Threads اینستاگرام رونمایی شد: اشتراک‌گذاری سریع موقعیت و وضعیت با دوستان نزدیک به طور خودکار

خبرهای فوری: اکنون، این پیام‌رسان به طور رسمی معرفی شد کاربران بتوانند سریع‌تر با دوستان نزدیک خود چت کرده یا عکس و فیلم تبادل کنند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، در حقیقت، پیام‌رسان Threads روشی بهتر و جایگزین Close Friends در اینستاگرام است. شما در این پیام‌ٰسان به Close Friends اینستاگرام دسترسی دارید و می‌توانید جزئیات بیشتری با آن‌ها در میان بگذارید. از جمله می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از دوربین، عکس‌هایی برای دوستان نزدیک خود بفرستید.

پیام‌ٰسان تردز به طور کامل با اینستاگرام در ارتباط است و به اطلاعات شما روی این شبکه اجتماعی دسترسی دارد. از جمله با دسترسی به موقعیت مکانی یا شتاب‌سنج اینستاگرام، می‌تواند اطلاعاتی از موقعیت مکانی شما در اختیار دوستان نزدیک قرار دهد.

ویژگی‌های Status و Auto Status

این قابلیت در دو ویژگی به نام‌های Status و Auto Status نمود پیدا کرده است که موقعیت و وضعیت کاربران را به طور خودکار با دوستان نزدیک به اشتراک می‌گذارد. کاربر باید به طور دستی برخی ایموجی‌ها را برای موقعیت و وضعیت خود انتخاب کند تا پیام‌رسان تردز از آن‌ها برای نمایش وضعیت کاربر بهره ببرد.

در ویژگی Status دو کاربر می‌توانند با هم شروع به مکالمه کنند ولی پیش از آن موقعیت مکانی کاربر به دیگری نشان داده می‌شود و مشخص است که هریک الان مشغول چه کاری است. این جزئیات کمک می‌کند که تا کاربران در موقعیت‌های بهتر و پایدار با یکدیگر ارتباط‌گیری کرده و مثلا مکالمه داشته باشند.

همان‌طور که مدیر ارتباطی اینستاگرام Threads می‌گوید؛ این پیام‌رسان بیشتر برای ارتباط با دوستان نزدیک در طول روز و آگاهی از موقعیت و وضعیت یکدیگر است. تردز کمک می‌کند تا اگر وقت مکالمات روزانه را ندارید؛ دوستان نزدیک شما هم از این موضوع آگاهی یافته و مزاحم نشوند یا توقع تماس و چت نداشته باشند.

از سوی دیگر پیام‌رسان تردز شما را از دوستان دور و افرادی که ناشناس هستند و به طور تصادفی یا براساس علاقه فالور شما شده‌اند؛ دور نگه می‌دارد و دیگر نیازی نیست برخی رفتارهای محطاتانه داشته باشیم.

ساده و دوستانه

شما می‌توانید در اینستاگرام، فهرست Close Friends را مدیریت و افرادی را اضافه یا حذف کنید بدون اینکه متوجه شوند یا دیگران این فعالیت‌ها را دنبال کنند. همین فهرست Close Friends از سوی پیام‌رسان تردز مورد استفاده می‌گیرد و امکان به‌روزرسانی آن در هر زمانی وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های پیام‌رسان تردز اینستاگرام، انتخاب تم‌های مختلف رنگی و از جمله تم تاریک برای پس‌زمینه است. وقتی بخش Status این پیام‌رسان را باز می‌کنید؛ بالافاصله دوربین فعال شده و می‌توانید برای اعلام وضعیت خود یک عکس یا فیلم گرفته و سریعا برای دوستان نزدیک بفرستید.

در این مرحله، هیچ فیلتر یا ماسک واقعیت افزوده‌ای در نرم‌افزار دوربین گنجانده نشده است تا کاربر بتواند سریعا وضعیت و موقعیت مکانی خود را به دوستان نزدیک گزارش کند. کاربر فقط می‌تواند متن روی عکس قرار داده یا نقاشی‌هایی بکشد و بعد عکس را ارسال کند.

اگر صفحه دوربین کنار زده شود؛ صندوق یا Inbox ظاهر خواهد شد که پیام‌های ارسالی و دریافتی دوستان نزدیک را نشان می‌دهد. Inbox به بخش Direct اینستاگرام شباهت دارد که باز هم امکان به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، فایل گیف و متن را فراهم می‌کند.

فعلا رابط کاربری پیام‌رسان تردز خلوت و ساده است. یک رابط کاربری دوستانه که می‌خواهد سرعت در اشتراک‌گذاری وضعیت و موقعیت با دوستان نزدیک در اولویت باشد.

برای دانلود پیام‌‌رسان Threads در اندروید و iOS به گوگل‌پلی و اپ‌استور مراجعه کنید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا