اجتماعی

لینکدین هم در ایران فیلتر شد

خبرمهم: بعد از فیلتر شدن اینستاگرام، واتساپ، گوگل پلی و اپ استور حالا نوبت به فیلتر شدن لینکدین رسیده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، پس از فیلتر شدن پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ و گوکل‌ پلی در روزهای اخیر، به نظر می‌رسد از بامداد امروز دسترسی به شبکه اجتماعی لینکدین نیز‌ با اختلال شدیدی همراه است و این پلتفرم هم برای کاربران داخل ایران مسدود شده است.

مشاهدات دیجیاتو نشان می‌دهد استفاده از لینکدین بدون فیلترشکن عملا امکان پذیر نیست. شایان ذکر است دو روز پیش لینکدین اختلال جهانی پیدا کرده بود که این مشکل در حال حاضر در همه جای دنیا برطرف شده است.

گفتنیست نت بلاکس نیز اختلال در دسترسی به لینکدین در بین کاربران ایرانی را تایید کرده است. این مجموعه که کیفیت اینترنت را در جهان می‌سنجد در آخرین پست توییتری خود نسبت به وجود این اختلال در ایران، هشدار داده است.

لینکدین یک شبکه اجتماعی بین‌المللی مخصوص مدیران شرکت‌ها و کارجویان است و تاکنون در ایران فیلتر نشده بود. در واقع لینکدین شبکه اجتماعی است که بیشتر دانشگاهیان و متخصصان برای ارایه رزومه در آن عضو می‌شوند. این شبکه اجتماعی حدود ده سال پیش نیز به طور موقت در ایران دچار فیلترینگ شده بود.

لینکدین از معدود شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی باقی مانده در ایران بود که هنوز دچار فیلترینگ نشده بود. به نظر می‌رسد فیلتر شدن لینکدین نیز مانند فیلتر شدن پلتفرم‌های دیگری نظیر اینستاگرام و واتساپ و… مربوط به ناآرامی‌ها در کشور باشد. شب گذشته وزیر کشور در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرده بود که وجود این اختلالات در اینترنت برای امنیت خود مردم است و تا زمانی که این ناآرامی‌ها ادامه داشته باشد، مسدودسازی‌ها در اینترنت ادامه دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا