فناوری

انقلابی در ربات‌های تلگرام

خبرمهم: در آخرین بروزرسانی تلگرام ده ویژگی جدید به چشم می‌خورد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، تلگرام، بزرگترین رقیب واتساپ، یک پلتفرم ارتباطی و پیام رسان می‌باشد. با هر به‌روزرسانی جدید، تلگرام ویژگی‌های برجسته‌ای را دریافت می‌کند. به تازگی چند ویژگی جدید به این پیام رسان محبوب اضافه شده است که ویژگی‌ها و کاربرد کلی آن را بهبود می‌بخشد. در آخرین بروزرسانی این اپلیکیشن ده ویژگی جدید به چشم می‌خورد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- هشدار‌های اطلاع رسانی سفارشی و آهنگ‌های زنگ

در حال حاضر کاربران این امکان را دارند که هر صدایی را به آهنگ نوتیفیکیشن تبدیل کنند. این یکی از بزرگترین گزینه‌های سفارشی سازی تلگرام است که به کاربران امکان انتخاب آهنگ‌های زنگ جدید را می‌دهد. کاربران می‌توانند هر فایل صوتی (حتی یک پیام یا کلیپ صوتی) را انتخاب کرده و آن را به یک زنگ هشدار برای یک پنجره چت یا مکالمه خاص تبدیل کنند. فایل‌های صوتی باید حداکثر ۵ ثانیه و با حجم ۳۰۰ کیلوبایت باشند.

۲- توقف اعلان‌ها برای یک دوره زمانی خاص

کاربران تلگرام چندین سال است که می‌توانند اعلان‌های چت را غیرفعال کنند. آن‌ها می‌توانند این کار را برای ۸ ساعت یا حتی ۲ روز انجام دهند. در بروزرسانی جدید می‌توان اعلان‌ها برای یک دوره زمانی خاص مثلا برای خوابیدن ظهر و یا هنگام تعطیلات متوقف کرد. در هر پنجره چت یک منوی جدید با گزینه‌های هشدار قابل تغییر پیدا خواهید کرد. کاربران می‌توانند صدا را غیرفعال کنند تا اعلان‌ها را بی‌صدا دریافت کنند یا اعلان‌ها را به طور کامل غیرفعال کنند.

۳- حذف خودکار پیام‌ها پس از یک زمان خاص

با استفاده از این گزینه می‌توانید پیام‌های دریافت شده در یک گفتگوی خاص را به طور خودکار حذف کنید. کاربران همچنین می‌توانند برخی از چت‌ها را به عنوان محرمانه تنظیم کنند. برای حذف خودکار پیام‌ها می‌توان بازه زمانی نیز تعریف کرد. به عنوان مثال ۲ روز، ۳ هفته یا ۴ ماه.

۴- پاسخ مستقیم به پیام‌های فوروارد شده

تلگرام اولین پیام رسانی بود که پاسخ‌های مستقیم را در سال ۲۰۱۵ پیاده سازی کرد. برای انجام این کار، کافی است یک پیام را به سمت راست بکشید تا به محتوای آن در یک چت فعال خاص پاسخ دهید. پاسخ شامل یک پیش نمایش کوچک از پیام اصلی است و بنابراین ارتباط نزدیکی با محتوای پیام قبلی دارد. در آپدیت جدید امکان پاسخگویی مستقیم به پیام‌های فوروارد شده نیز ایجاد شده است. کاربران می‌توانند این کار را حتی در چت‌های خصوصی نیز انجام دهند و امکان فوروارد پیام‌ها و پاسخ به همه آن‌ها و توضیح محتوا نیز فراهم شده است.

۵- انقلاب در ربات‌های تلگرام

ربات‌های تلگرام اکنون می‌توانند پرداخت‌ها را از طریق ۱۵ واسطه پرداخت با موبایل پردازش کنند. از جمله این موارد می‌توان به سیستم Apple Pay و Google Pay اشاره کرد. این ویژگی بخصوص برای برنامه نویسان بسیار مفید خواهد بود. زیرا ابزار‌های جدیدی را برای ایجاد رابط‌های کاربری انعطاف پذیرتر با جاوا اسکریپت به ارمغان می‌آورد. همچنین این رابط‌های کاربری را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که با تم (تاریک یا روشن) که توسط هر کاربر در تلگرام تعریف شده است، سازگار شوند.

۶- اضافه شدن ربات‌های ادمین

از این پس می‌توان ربات‌هایی با مجوز و نقش‌های ادمین را به سرعت به یک چت تلگرام اضافه کرد. این ربات‌ها توانایی مدیریت مکالمات، اضافه کردن برخی ویژگی ها و نظارت خودکار را دارند. ربات‌ها اکنون می‌توانند کار‌هایی را انجام دهند که قبلا فقط توسط ادمین‌های تلگرام قابل انجام بود.

۷- بهبود ترجمه پیام‌ها در نسخه iOS

ترجمه پیام در برنامه iOS تلگرم اکنون مانند اندروید بخوبی انجام می‌شود. در بروزرسانی جدید، زبان‌های جدیدی اضافه شده اند که توسط این مترجم تلگرام پشتیبانی می‌شوند.

۸- بهبود حالت تصویر در تصویر در برنامه اندروید

کاربران تلگرام می‌توانند هر ویدئویی را که از طریق مینی پلیر ارائه شده توسط این پلتفرم دریافت می‌کنند، تماشا کنند. آن‌ها می‌توانند همزمان با تماشای ویدئویی که از طریق پلتفرم برای آن‌ها ارسال می‌شود، وظایف دیگری را نیز روی تلفن هوشمند خود انجام دهند. در بروزرسانی جدید شاهد بهبود ویژگی تصویر در تصویر تلگرام هستیم و ویژگی‌های بصری بیشتری مانند فشار دادن به داخل و خارج به ترتیب برای کوچک کردن یا بزرگ کردن پنجره و پخش کننده کوچک ویدئو را دریافت می‌کنیم. پخش کننده ویدئوی تلگرام اکنون دارای گوشه‌های گرد و ظاهر بهتری شده است. همچنین یک دکمه «X» نیز برای بستن سریع پنجره پخش ویدئو به این برنامه اضافه شده است.

۹- ارائه انیمیشن‌های جدید

اکنون انیمیشن‌های جدیدی در تنظیمات تلگرام به چشم می‌خورند. این انیمیشن‌ها در تنظیمات و سایر منو‌های برنامه موجود هستند.

۱۰- ایموجی‌های متحرک جدید

به گزارش فرارو، چندین ایموجی متحرک غذایی جدید نیز به تلگرام اضافه شده اند. دومین آپدیت بزرگ ۲۰۲۲ تلگرام در حال حاضر در پلتفرم‌های بزرگی مانند پلی استور برای اندروید و اپ استور برای iOS ارائه شده است./فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا