فناوری

تیر خلاص گوگل به تلگرام طلایی و هاتگرام

خبرهای فوری: کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام از روز گذشته در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها از روی گوشی خود خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف می‌کند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، چندی پیش تلگرام بر استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و حال به‌نظر می‌رسد نوبت به خود گوگل و سیستم عامل اندروید رسیده است تا به کاربران در این ارتباط یک هشدار بسیار جدی بدهد.

از دیروز پیغام‌های هشدار روی گوشی کاربرانی که تلگرام طلایی و هاتگرام را روی گوشی خود نصب داشته‌اند ارسال شده که گوگل این برنامه را مضر تشخیص داده است و کاربر را به حذف آن تشویق می‌کند. همچنین از شب گذشته تعدادی از کاربران این دو پیام‌رسان گزارش داده‌اند هنگامی که به سراغ تلگرام طلایی و هاتگرام روی گوشی خود رفته‌اند با عدم وجود آن‌ها مواجه شدند.
طی تحقیقاتی که انجام شده این هشدار و حذف پیام‌رسان‌ها توسط آنتی‌ویروس Play Protect گوگل رخ داده است که به طور خودکار وارد عمل شده و تلگرام طلایی و هاتگرام را مسدود و از روی گوشی افراد پاک کرده است. همچنین تلاش کاربران برای نصب مجدد این اپلیکیشن ها بی فایده بوده و گوگل با انتشار پیامی (عکس سوم و چهارم بخش گالری)  اجازه نصب را به کاربر نمی دهد.

لازم به ذکر است تلگرام طلایی و هات‌گرام دو پوسته فارسی تلگرام هستند که پس از فیلتر این پیام‌رسان در ایران آغاز به فعالیت کردند و امکان دسترسی بدون فیلتر به تلگرام را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

اگر کاربر تلگرام طلایی یا هاتگرام هستید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید که آیا چنین هشداری را دریافت کرده اید؟ این دو پوسته تلگرام از روی گوشی‌تان حذف شده‌اند یا خیر؟
[irp posts=”15451″ name=”فیلتر اینستاگرام فعلا در دستور نیست”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا