بین المللی

عربستان-روسیه؛ یک طلاق خانوادگی

خبرمهم: چندی پیش وزیر انرژی عربستان اختلاف نفتی کشورش با روسیه را عادی و در سطح اختلافات خانوادگی توصیف کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  چندی پیش وزیر انرژی عربستان اختلاف نفتی کشورش با روسیه را عادی و در سطح اختلافات خانوادگی توصیف کرد.

گرچه این سخنان بعد از کشمکش‌های فراوان و اجبار عربستان به کاهش سطح تولید نفت امری توجیه‌پذیر می‌نماید، اما به اعتقاد کارشناسان آنچه که از روابط بین مسکو و ریاض قابل درک است بیشتر به یک طلاق شبیه است تا یک اختلاف کوچک خانوادگی!

چرایی انتخاب عبارت «اختلاف خانوادگی» از سوی عبدالعزیز بن سلمان برادر ولیعهد عربستان، برای توصیف روابط کشورش با روسیه، تفسیرها و تحلیل‌های مختلفی با خود به همراه آورد؛ با این حال اکثر تحلیلگران متفق‌القول بر این باورند که او به توصیه برادرش محمد بن سلمان پشت میز گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی بلومبرگ نشسته و به طور حتم آنچه را که ولیعهد می‌خواسته اعلام کند بر زبان رانده است.

به گفته کارشناسان، گرچه کشمکش سعودی-روسی در چارچوب توافق اوپک پلاس در بعد رسانه‌ای آن فروکش کرده، اما از سیاستمداری همچون ولادیمیر پوتین بعید است به این سادگی رفتار خام ماجراجویانه حکام سعودی را فراموش کند و زیان‌های اقتصادی و سیاسی‌اش را حتی در بلندمدت از یاد ببرد./اعتمادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا