بین المللی

برکناری شماری از مقامات چینی به خاطر کم‌کاری در مقابله با کرونا

خبرمهم: چین شماری از مقامات دولتی خود را به دلیل کم‌کاری در انجام وظایف خود در برخورد با ویروس مهلک کرونا برکنار کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز هزار نفر گذشته است، چین شماری از مقامات ارشد خود را به دلیل نوع برخورد و کم‌کاری در زمینه مقابله باویروس کرونا برکنار کرد.

به نوشته بی بی سی، نام رئیس و معاون حزب کمیسیون بهداشت استان هوبئی در میان افرادی از سمت خوذ برکنار شده‌اند به چشم می‌خورد. بسیاری از مقامات ارشد دولتی در چین نیز تنزل رتبه داده شده اند.

معاون مدیر صلیب سرخ چین هم به علت «کوتاهی در انجام وظیفه خود در قبال مدیریت کمک‌های مالی» از سمتش برکنار شد.

دو مقام برکنار شده از استان هوبئی قرار است با یک چهره ملی به نام «وانگ هشنگ» که معاون مدیر کمیسیون بهداشت ملی چین است، جایگزین شوند.

طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین، در دوره شیوع ویروس مرگبار کرونا، صد‌ها مورد برکناری، تحقیق و اعلام هشدار در سراسر استان هوبئی و نیز دیگر استان‌های این کشور گزارش شده است. همچنین در چین علاوه بر برکناری افراد از سمت هایشان، مقامات ممکن است از سوی حزب حاکم مورد مجازات قرار گیرند.

روز گذشته تنها در استان هوبئی چین، ۱۰۳ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند که به نوع خود یک رکورد (از مرگ بر اثر کرونا در یک روز) محسوب می‌شود. همچنین شمار قربانیان کرونا  در این کشور به ۱۰۱۶ نفر رسید. اکنون ابتلای بیش از ۴۲ هزار مورد تأیید شده در سراسر چین به ثبت رسیده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا