بین المللی

خزانه داری آمریکا:تورم غیرقابل قبول شده است

خبرمهم: وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تورم غیرقابل قبول در این کشور، خواستار بودجه مناسب برای رفع آن شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تورم غیرقابل قبول در این کشور، خواستار بودجه مناسب برای رفع آن شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، خطاب به سناتور‌های این کشور اعلام کرد که آمریکا با «سطح غیرقابل قبولی از تورم دست و پنجه نرم می‌کند» و خواستار بودجه برای مقابله با آن شد.

به نوشته رویترز، یلن در اظهارات خود خطاب به کمیته مالی سنا گفت «آمریکا با سطح تورم غیرقابل قبولی روبروست و برای کمک به کاهش فشار‌های تورمی، بدون آنکه اقتصادمان تضعیف شود، به یک بودجه مناسب نیاز است، البته بخش‌هایی از قانون هزینه‌های پیشنهادی جو بایدن، می‌تواند به کاهش هزینه‌ها برای آمریکایی‌ها کمک کند.»

یلن در ادامه با اشاره به تورم کنونی در آمریکا گفت: «ما در حال حاضر با چالش‌های کلان اقتصادی، از جمله سطح غیرقابل قبول تورم و همچنین اثرات مرتبط با اختلالات ناشی از تأثیر همه‌گیری بر زنجیره‌های تأمین، و اختلالات جانبی عرضه در بازار‌های نفت و مواد غذایی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین مواجه هستیم.»

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آمریکا نشان می‌دهد که سبد کالا و خدمات- از بنزین تا خوار و بار و کرایه- در ماه آوریل افزایش ۸.۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است که بیشترین میزان در چهل سال اخیر به شمار می‌رود.

دولت کنونی آمریکا به ریاست جو بایدن نیز پیشتر اعلام کرد که در حال بررسی حذف برخی از تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های چینی در دوران ترامپ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. چین هم می‌گوید که کاهش تعرفه‌ها باعث کاهش هزینه برای مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌شود.

در همین راستا، هفته جاری «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا، گفت که دولت این کشور از وزارت بازرگانی آمریکا خواست تا برخی از تعرفه‌ها بر کالا‌های چینی را با هدف مبارزه با تورم کنونی در آمریکا لغو کند. ماه گذشته نیز جنت یلن گفته بود طرفدار برچیده شدن تعرفه‌های تنبیهی برای واردات برخی کالا‌ها از چین است./باشگاه-خبرنگاران جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا