بین المللی

استونی دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند

خبرمهم: استونی قصد دارد در اقدامی متقابل، یک دیپلمات از کشور روسیه را اخراج کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استونی قصد دارد در اقدامی متقابل و در واکنش به اخراج دیپلماتی از تالین از سوی مسکو، دیپلماتی از کشور روسیه را اخراج کند.وزارت امورخارجه استونی امروز (پنج‌شنبه) «الکساندر پتروف» دیپلماتی از کشور روسیه را احضار کرده و به او نامه‌ای را داده است که در آن آمده: «این دیپلمات عنصری نامطلوب است و باید هرچه سریعتر کشور را ترک کند.»
این نهاد استونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این در پاسخ به اخراج یک فرد از کنسولگری ما در روسیه است و براساس دیپلماسی متقابل این اقدام را انجام می‌دهیم.»
این اقدام پس از بازداشت کنسول استونی هفته گذشته در سن‌پترزبورگ روسیه انجام می‌شود. روسیه نیز این فرد را عنصری نا مطلوب خوانده است.
در بخشی از بیانیه وزارت امورخارجه استونی آمده است: «امیداوریم این اقدامات به روابط دوجانبه میان روسیه و استونی لطمه نزند. ما همچنان به روابط نزدیک با کشور‌های همسایه معتقدیم.»
این نهاد در انتها ابراز تاسف کرد که «روسیه راه غیردوستانه‌ای برای ارتباط با اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن در پیش گرفته است.»
هفته گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد چندی پیش «مارک لیاتی» دیپلمات کنسولگری استونی در حالی که سعی داشت اطلاعات محرمانه را از یک شهروند روسیه دریافت کند، بازداشت شد.
زاخارووا تاکید کرد مسکو دیپلمات کنسولگری استونی را در لیست عناصر غیر مطلوب قرار داده و خواستار خروج او از خاک روسیه طی ۴۸ ساعت آینده است.
پیشتر با افزایش تنش‌ها میان روسیه و چند کشور اروپای شرقی، دیپلمات‌های روس از کشورهای «استونی، لیتوانی، و لتونی» اخراج شدند. روسیه نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد مقامات این کشور‌ها بدون شک در انتظار پاسخ روسیه باشند. دیپلمات‌های آن‌ها احتمالا در حال حاضر مشغول به حدس زدن درباره این هستند که کدامشان باید به کشور خود بازگردند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا