بین المللی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه/ ۱۰ دیپلمات روس اخراج می‌شوند

خبرمهم: آمریکا ۳۲ نهاد و شخصیت روسیه را به بهانه دخالت در انتخابات اخیر این کشور تحریم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از الجزیره، آمریکا ۳۲ نهاد و شخصیت روسیه را به دلیل آنچه دخالت در انتخابات اخیر این کشور خوانده، تحریم کرد.آمریکا علاوه بر تحریم‌های جدید ۱۰ دیپلمات روس را از خاک این کشور اخراج کرد. این دیپلمات‌ها به جاسوسی متهم شده‌اند.

تحریم‌های بانکی که بر اساس دستور اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ از ۱۴ ژوئن اجرایی می‌شوند. علاوه بر ۳۲ فرد و نهاد روسی، ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی هم در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود: آمریکا رویکرد احمقانه‌ای در برابر مسکو در پیش گرفته است و ما به هر نوع تحریمی که علیه روسیه اعمال شود، پاسخ خواهیم داد.

او افزود: مسکو به هر اقدام غیردوستانه واشنگتن پاسخ خواهد داد. آمریکا و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیستند. اظهارات واشنگتن در مورد ایجاد روابط با مسکو غیرقابل قبول است و ما انتظار داریم اقدامات مشخصی از سوی آن‌ها انجام شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا ماه گذشته هم در واکنش به ماجرای مسمومیت و بازداشت الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای روسیه شماری از مقامات این کشور را تحریم کرده بودند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا