بین المللی

کسری بودجه ۳ تریلیون دلاری آمریکا در سال ۲۰۲۱

خبرمهم: دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار از سال ۱۹۴۵ به بالاترین میزان خود (۳ هزار میلیارد) خواهد رسید.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نشریه هیل نوشت دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۳ هزار میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم در یک دهه آینده به طور متوسط سالی یک هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.این پیش‌بینی جدید نشان داد که کسری بودجه آمریکا در سال  ۲۰۲۱ در مقایسه با سال قبل ۱۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته، اما ۳ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.
بر اساس پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار از سال ۱۹۴۵ به بالاترین میزان خود خواهد رسید که تقریبا ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست.
دفتر بودجه کنگره در پیش‌بینی خود نوشت مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و قانونی که در واکنش به این بحران به تصویب رسید، همچنان بر کسری بودجه تاثیر می‌گذارد.
دونالد ترامپ و جو بایدن، رؤسای‌جمهور سابق و کنونی آمریکا، در مجموع حدود ۶ هزار میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و بسته‌های حمایتی اقتصادی اختصاص دادند.
دفتر بودجه کنگره همچنین پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۱ معادل ۷۴ دهم درصد افزایش می‌یابد، زیرا اقتصاد این کشور پس از رکود ناشی از همه‌گیری درحال بهبود است، اما همچنین تاکید کرد که این رقم بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱ سالانه به طور متوسط ۱.۶ درصد کاهش خواهد داشت.
از طرف دیگر پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۲۱ تورم در آمریکا ۲.۸ رصد افزایش یابد./

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا