بین المللی

هشدار آنکارا درباره افزایش اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در جهان

خبرمهم: وزیر خارجه ترکیه با هشدار درباره افزایش اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در نقاط مختلف جهان، از جامعه بین‌المللی خواست برای پایان دادن به این نفرت‌راکنی‌ها اقدام کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه درباره افزایش اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در جهان هشدار داد.چاووش‌اوغلو طی سخنرانی آنلاین در همایش «روز بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی» – که توسط سازمان همکاری اسلامی برگزار شده بود – خواستار ایجاد سازوکارهای مؤثر برای ریشه‌کن کردن تمایلات ضد اسلامی و نفرت‌پراکنی در قبال مسلمانان شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این همایش توضیح داد: «عوام‌فریبی، نژادپرستی، بیگانه‌ستیزجی و نفرت‌پراکنی در تمام جهان رو به افزایش است. ظهور [ویروس] کووید۱۹ نیز این تمایلات را بیشتر افزایش داد».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه حملات، توهین‌ها و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان رایج شده، تاکید کرد که چنین اعمالی،‌ بزرگترین تهدید برای همزیستی مسالمت‌آمیز است. وی افزود: «گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که جرائم تنفربار علیه مهاجران نیز در کشورهای میزبان روبه افزایش است».

بر این اساس، چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: «باید در کنار یکدیگر مقابل هرنوع عمل خشونت‌بار که از تنفر از دین نشأت گرفته، شامل اسلام‌هراسی، یهودستیزی و مسیحیت‌هراسی بایستیم».

پیش از این نیز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از تبدیل شدن رسانه‌های اجتماعی غربی به بستری برای ترویج اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی، از جامعه جهانی خواست مانع این روند شود. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا