بین المللی

آمریکا فرزندان رهبر خونتای میانمار را تحریم کرد/ انتقاد عفو بین‌الملل از خشونت ارتش

خبرمهم: واشنگتن فرزندان ارشد "مین آنگ هالینگ"، رهبر خونتای میانمار که چندی است قدرت را به دست گرفته تحریم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، وزارت خزانه داری آمریکا گفت که “آنگ پیا سونه” و “خین تیری تت مون” در شرکت‌هایی منافع دارند که مستقیماً “از موقعیت پدرشان و نفوذ مخرب او بهره مند شده‌اند”.از طرفی، عفو بین‌الملل امروز پنج‌شنبه، “کشتار غیرقانونی” و استفاده از سلاح‌های جنگی علیه تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در میانمار توسط حکومت نظامی را محکوم کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۵ فیلم را که توسط مردم و رسانه‌های محلی از تاریخ ۲۸ فوریه تا ۸ مارس گرفته شده را تجزیه و تحلیل کرده است که نشان می‌دهند ارتش میانمار از “نیروی کشنده به طور برنامه ریزی شده، از پیش طراحی شده و هماهنگ استفاده می‌کند”.

این سازمان همچنین “اعدام‌های فراقانونی” مانند اعدام شخصی که به نیروهای امنیتی تحویل داده شده، محکوم می‌کند. طبق فیلم بارگذاری شده در تاریخ ۳ مارس در توییتر، هنگامی که به نظر می‌رسید این شخص هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌دهد، به ضرب گلوله کشته شد.

این سازمان غیردولتی همچنین به استفاده از سلاح‌هایی مانند مسلسل، اسلحه‌های تک تیرانداز و سلاح‌های نیمه اتوماتیک، که استفاده از آنها در طول تظاهرات “کاملاً نامناسب” است اشاره کرد.

با استفاده از تعلل و تأخیر جامعه بین‌الملل که در روزهای اخیر برای دستیابی به موضع مشترک تلاش می‌کردند، حکومت نظامی در میانمار به سرکوب معترضان ادامه داد و تعداد زیادی پلیس و سرباز را روز چهارشنبه در اطراف محوطه محل کار پرسنل راه آهن در ایستگاه Ma Hlwa Gone، در شرق رانگون، پایتخت اقتصادی میانمار، مستقر کرد.

یک زن از اعضای خانواده یک کارگر راه آهن که از ترس انتقام جویی نخواست نامش فاش شود، گفت: “آنها درهای (آپارتمان‌ها) را مسدود و آنها را تخریب می‌کنند تا وارد شوند. من موفق به فرار شدم، اما نگران کارگران و بستگان آنها هستم که هنوز گرفتارند”.

به گفته وی، حدود ۸۰۰ کارگر راه آهن در این ایستگاه در جنبش نافرمانی مدنی نقش دارند.

پزشکان، معلمان، کارمندان شرکت‌های برق، کارگران راه آهن، بسیاری از کارمندان دولت پس از کودتایی که دولت مدنی آنگ سان سوچی را سرنگون کرد، کار خود را متوقف کردند و دست به اعتصاب زدند. اتحادیه‌های بزرگ در تلاش برای فلج کردن میانمار و افزایش فشار بر ارتش خواستار “تعطیلی کامل اقتصاد” شده‌اند.

براساس گزارش انجمن کمک به زندانیان سیاسی از اول فوریه حداقل ۶۰ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۲۰۰۰ غیرنظامی دستگیر شده‌اند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا