بین المللی

تست کرونای مایک پنس هم منفی از آب درآمد

خبرمهم: یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد نتیجه آزمایش ابتلای معاون رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به ویروس کرونا منفی بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دوین او مالی، یک سخنگوی کاخ سفید، امروز جمعه اعلام کرد نتیجه آزمایش ابتلای مایک و کارن پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و همسر او، به ویروس کرونا منفی بوده است.

او در توئیتی نوشت: طبق روند چند ماهه اخیر، معاون پنس هر روز آزمایش کرونا می‌دهد. امروز صبح نتیجه تست کرونا معاون پنس و بانوی دوم منفی اعلام شد. حال معاون پنس خوب است و آرزوی بهبودی ترامپ‌ها را دارد.

پس از ترامپ، پنس دومین فرد تصدی ریاست‌جمهوری است و پس از او نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در صف کسب اختیارات ریاست‌جمهوری قرار دارد. بر اساس قانون آمریکا، در صورتی که رئیس‌جمهور توان اداره کشور را نداشته باشد، معاون او تصدی امور را به دست خواهد گرفت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، هم روز جمعه اعلام کرد نتیجه آزمایش ابتلای او و سوزان پمپئو، همسرش، به ویروس همه‌گیری کرونا منفی اعلام شده است. طبق اعلام رسانه‌ها، نتیجه آزمایش مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، هم منفی بوده است.

بنا بر اعلام واشنگتن، ترامپ از دور به کارهای خود رسیدگی خواهد کرد و در انجام وظایف خود ناتوان نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بامداد جمعه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او و همسرش به ویروس کرونا مثبت بوده است. او در صفحه توئیترش نوشت: «نتیجه تست بانوی اول و من امشب مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه را فورا آغاز خواهیم کرد. ما با یکدیگر این را هم پشت سر خواهیم گذاشت.»

 روز پنجشنبه نتیجه تست کرونای هوپ هیکز، یکی از مشاوران نزدیک ترامپ مثبت اعلام شده بود. هیکز یکی از اعضای حلقه نزدیک به  ترامپ است. او در  سفر اخیر او به ایالت اوهایو برای شرکت در مناظره با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، رئیس‌جمهور آمریکا را همراهی کرده بود. برخی از رسانه‌ها از حضور وی در همان مکانی خبر داده‌اند که جو بایدن حضور داشته است. با این حال تاکنون خبری مبنی بر تجویز تست کرونا به نامزد دموکرات‌ها مطرح نشده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا