اقتصادی

۵ نکته بازار ارز به روایت همتی

خبرهای فوری: عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در رابطه با تحولات بازار ارز یادداشتی نوشت

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گفت: درموردتحولات اخیر بازار ارز وتحلیلهائی که درخصوص آن ارائه می شود، چند نکته را به مردم عزیز اعلام میکنم:

🔺۱-بارها تأکید کرده ام نرخ ارز درکنار سایر متغیرهای کلان اقتصادی از عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا وشرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می کنند، و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار را مدیریت میکند. اقداماتی نظیرسامان دهی گردش ریال ، مدیریت تقاضا وتقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.

🔺۲- عوامل واخبار سیاسی و نا اطمینانی های ناشی از آن بعضا موجب نوساناتی در نرخ ارز میشود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباط چندانی ندارند و لذا همواره تأکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.

🔺۳- همانگونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است ، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را ، تا حد توان، در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغیرهای پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارز بازی کرده است.

🔺۴اظهارات کارشناسان و برخی مسؤلین محترم در مورد بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز ،نظر و تحلیل شخصی آنها است و لزوما دیدگاهها و نظرات بانک مرکزی نیست.-

🔺۵-هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیر های اقتصادی، ثبات بخشی وتشویق فعالیت های مولدواطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تأمین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا