اجتماعیاستانیتهرانحوادثقضایی

ربودن برادرزن برای گرفتن ارثیه

خبرمهم: داماد میانسال برای تصاحب ارثیه همسرش، برادرزنش را ربود تا از او اخاذی دو میلیارد تومانی کند. او و دو مردی که اجیر کرده بود حتی نقشه قتل گروگان را هم طراحی کرده بودند که ناکام ماندند.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۴ بهمن امسال مرد جوانی حوالی امیرآباد تهران درحال عبور بود، مرد میانسالی را با چشمانی بسته و دستبند به دست دید که ازخودروی پراید در حال حرکت به بیرون پرید. او که وحشت زده بود با مشاهده خودروی گشت پلیس تهران موضوع را به ماموران اطلاع داد و همراه آنها به سمت آن مرد رفت.
این مرد وقتی به سمت مرد میانسال رفت، با پدرزنش رو‌به‌رو شد. ماموران برای یافتن آدم‌رباها اطراف را جست‌وجو کردند و ساعاتی بعد توانستند خودروی پراید را شناسایی، آن را متوقف و آدم‌رباها را بازداشت کنند. متهمان همراه گروگان به اداره آگاهی پلیس تهران منتقل شدند. این در حالی بود که پرونده این آدم‌ربایی در شعبه هفتم بازپرسی نزد بازپرس عباس بخشوده تشکیل و با دستور قضایی تحقیقات از متهمان ادامه پیدا کرد.
گروگان نجات‌‌ یافته در جریان تحقیقات پلیسی گفت: مدتی بود که فرزندم فوت شده و حال روحی من و دیگر اعضای خانواده خوب نبود. روز قبل هم آنژیوی قلب انجام داده بودم. از سویی قراربود تا چند روز دیگر بقیه سهم ارثیه خواهرم را از یک آپارتمان که ۱۵۰ میلیون تومان می‌شد به او بپردازم. ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه در خانه بودم که زنگ در به صدا درآمد. وقتی به خیابان رفتم دو نفر که خودشان را پلیس معرفی ‌کردند سمتم آمدند. بیسیم و دستبند داشتند و گفتند که طبق حکمی که دارند، من بابت خلافکاری و قاچاق موادمخدر از دادگاه انقلاب به چند سال حبس محکوم شده‌ام و باید برای گذراندن محکومیتم همراهشان بروم. هر چه گفتم اشتباه می‌کنند و خلافکار نیستم، توجهی نکردند و حتی نگذاشتند به خانواده‌ام خبر بدهم که مرا کجا می‌برند.
وی افزود: در میانه راه مردی را هم سوار کردند که از روی صدایش متوجه شدم او شوهر خواهرم است. آنها بعد از بازرسی بدنی کارت‌های بانکی‌ام را دزدیدند. بعد به زور از من امضا گرفتند و شوهر‌خواهرم که در میان آدم‌ربایان بود گفت حالا که سهم ارثیه خواهرت را نمی‌دهی همه اموالت را تصاحب می‌کنیم. با این امضاها دو میلیارد تومان باید بپردازی. در میان حرف‌هایشان شنیدم که می‌گفتند باید او را به قتل برسانیم‌. خودم را به در خودرو نزدیک و از خودرو بیرون پریدم، اما زنده ماندم.
در جریان تحقیقات متهمان منکر آدم‌ربایی شدند تا این‌که دو روز پیش در جریان تحقیقات اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: فرشید طراح آدم‌ربایی بود و به من و دوستم یک هفته پیش گفته بودکه با برادرزنش اختلاف خانوادگی دارد و خواست که به قصد انتقامگیری او را ربوده و بابت آن ۵۰ میلیون تومان به ما داد. طبق نقشه و با جعل عنوان پلیس و با ادعای این‌که مرد میانسال یک زندانی تحت تعقیب است او را ربودیم. بعد هم فرشید به ما ملحق شد و برگه‌های سفید امضا از گروگان گرفت.
در ادامه تحقیقات طراح آدم‌ربایی نیز گفت: بعد از فوت پدرزنم، همسرم بخشی از مهریه‌اش را گرفته و قرار بود که برادرش آپارتمانی را که سهم‌الارث او بود، بفروشد و ۱۵۰ میلیون تومان به همسرم بدهد که این زمان طولانی شد و پولی به همسرم نداد. به همین خاطر نقشه ربودن او را برای اخاذی طراحی و اجرا کردیم. اما قبل از این‌که به نتیجه برسیم دستگیر شدیم.
با اعتراف این دو نفر، همدست فراری آنها نیز در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد و به این جرم اعتراف کرد. بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران برای متهمان قرارقانونی صادر کرد و تحقیقات از آنها
ادامه دارد./جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا