ورزشی

لژیونرهای احتمالی ۲۰۲۰

خبرهای فوری: یک پیش‌بینی درباره بازیکنانی که در سال میلادی جدید‌ احتمالا لژیونر خواهند شد.پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا از سه‌شنبه شب و همزمان با آغاز سال ۲۰۲۰ باز شد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، این احتمال وجود دارد که چند بازیکن ایرانی هم در این پنجره و البته پنجره تابستان ۲۰۲۰ لژیونر ‌شوند، البته در لیگ‌های نیمه معتبر و شاید هم معتبر اروپا! در این گزارش به بررسی بازیکنانی می‌پردازیم که احتمال لژیونر شدن آنها در سال میلادی جدید زیاد است.

*** علیرضا بیرانوند

نام دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ در تمام پنجره‌های نقل و انتقالاتی مطرح شده است. نمایش درخشان در جام جهانی و گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو کار خودش را کرده و روزی نیست که از پیشنهادهای اروپایی او خبری منتشر نشود. با این حال هنوز این اتفاق نیفتاده است. دلیل اصلی‌اش هم احتمالا تمدید قراردادهای عجیب او با پرسپولیس است. تمدیدهایی که دست و بال او را برای لژیونر شدن می‌بندد و خود بیرانوند خیلی زود از آنها پشیمان می‌شود.

سال گذشته چندین پیشنهاد برای او آمد، لگانس و لاکرونیا از لالیگا، فنرباغچه از ترکیه، ویتوریا گیمارش از پرتغال، دو تیم از بلژیک، تیمی از یونان، تیمی از ژاپن و حتی دو سه تیم از سری A و در نهایت تیم‌هایی از چمپیونشیپ و لیگ برتر انگلستان، تیم‌هایی بودند که در یکی دو سال اخیر، صحبت از پیشنهاد آنها به بیرانوند شده ‌ اما هیچ کدام از این پیشنهادها منجر به لژیونر شدن او نشده است. مشکلی اصلی هم همان قرارداد با پرسپولیس و بند آزادسازی حدود ۷۰۰ هزار دلاری است که کمتر تیمی در اروپا حاضر به پرداخت آن برای یک دروازه‌بان ایرانی است.

علاوه بر اینها حتی اگر تیمی حاضر می‌شد این مبلغ را برای بیرانوند بپردازد، باز هم پرسپولیس تا جایی که می‌توانست با انتقال او مخالفت می‌کرد و در نهایت انتقال منتفی می‌شد اما این بار ماجرا فرق می‌کند. بیرانوند در هفته‌های اخیر در پرسپولیس نیمکت‌نشین شده و با کالدرون به مشکل خورده، ضمن اینکه رادوشوویچ هم خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کرده و حالا دیگر مخالفتی برای جدایی او از پرسپولیس وجود ندارد. در واقع این بار اگر پیشنهادی باشد که احتمالا هست، پرسپولیس مخالفت نخواهد کرد و در ضمن می‌تواند با فروش بیرانوند درآمدزایی خوبی هم بکند و بخشی از مشکلات مالی خود را حل ‌کند.

*** علی علیپور

بعد از پایان لیگ هجدهم، علیپور تا یک قدمی جدایی از پرسپولیس و لژیونر شدن پیش رفته بود. او پیشنهاد خوبی از یک تیم پرتغالی دریافت کرده بود و به دلیل مبلغ قراردادش که کمتر از سایر ستاره‌های تیم بود، نمی‌خواست بماند. علیپور در اینستاگرام هم ‌ مشکلاتش را با هواداران در میان گذاشت و از آنها خواست فضا را برای لژیونر شدنش فراهم کنند‌ اما در نهایت باشگاه پرسپولیس رضایت نداد و علیپور ماندنی شد.

او قرارداد جدیدی را با مبلغی بالاتر امضا کرد اما نتوانست درخشش فصول گذشته‌اش را تکرار کند. علیپور در لیگ نوزدهم آنقدر بد بود که هواداران پرسپولیس را از ماندنش پشیمان کرد. آن پنالتی چیپ در برابر ماشین‌سازی می‌توانست آخرین تیر را به میخ تابوت رابطه او و هواداران بزند اما عذرخواهی او از پرسپولیسی‌ها فضا را برای او تلطیف کرد، اگرچه هنوز هم رابطه میان آنها مثل قبل نشده ‌ و باشگاه و هواداران فهمیده‌اند که وقتی بازیکنی دلش با تیم نباشد، نگه داشتنش حتی با قراردادی بالاتر، بی‌فایده است. علیپور در نهایت نیم‌فصل را با آماری ضعیف و نمایش‌هایی اعصاب ‌خردکن تمام کرد.

اما باز هم پیشنهادی از پرتغال برای او رسید که ظاهرا با مخالفت باشگاه روبه‌رو شده ‌ اما اگر پرسپولیس بتواند یک مهاجم گلزن را در نقل و انتقالات جذب کند، به احتمال زیاد راه را برای جدایی علیپور باز خواهد کرد. فروش او هم مثل بیرانوند می‌تواند در شرایط فعلی کمک زیادی به باشگاه کند. او حتی اگر در نیم‎فصل هم در پرسپولیس بماند، در پایان فصل به احتمال زیاد از این تیم خواهد رفت و لژیونر خواهد شد. وقتی علیپور بعد از یک نیم‎فصل فاجعه بار از پرتغال پیشنهاد دارد، قاعدتا در پایان فصل هم پیشنهادهایی خواهد داشت، ضمن اینکه در پایان فصل، باشگاه تمایلی به حفظ او به هر قیمت نخواهد داشت.

****مهدی ترابی

فوق‌ستاره این فصل پرسپولیس در یکی، دو سال اخیر مورد توجه تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس بوده است. حتی در نیم‌فصل لیگ هجدهم هم وقتی توانست بعد از پایان محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن، برای این تیم بازی کند، خیلی زود شایعه شد که قصد دارد به یک تیم قطری برود! اما در نهایت در تیم ماندنی شد. با این حال پیش‌بینی اینکه لژیونر بعدی فوتبال ایران او باشد زیاد سخت نیست. او در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم همه‌کاره پرسپولیس بود و کم نبودند کسانی که معتقد بودند اگر ترابی نبود، کالدرون از پرسپولیس اخراج شده بود.

عده‌ای هم این ماجرا را با رابطه والورده و مسی مقایسه کردند! حالا که در تعطیلات نیم‌فصل به سر می‌بریم، فعلا خبری از پیشنهاد رسمی برای ترابی از اروپا نیامده اما این اتفاق قطعا به زودی خواهد افتاد. او با درخششی که در نیم‌فصل اول داشت، اگر در روزهای آینده لژیونر نشود، قطعا در پایان فصل با پیشنهادهای خوبی مواجه خواهد شد که نمی‌شود آنها را نادیده گرفت. این را هم در نظر داشته باشید که پرسپولیس در حال حاضر مشکلات مالی زیادی دارد و گفته می‌شود مبلغ زیادی را هم به ترابی باید بدهد که در حال حاضر امکانش نیست.

اگر این ماجرا ادامه پیدا کند و مشکلات ترابی با باشگاه پرسپولیس حل نشود، بهترین تصمیم برای او لژیونر شدن در آینده‌ای نزدیک است. شرایط او برای رفتن به اروپا از همه بازیکنان فعلی لیگ برتر مساعدتر است. شرایط سنی او را هم باید در نظر بگیریم. با سن و سالی که او دارد، بهترین زمان برای لژیونر شدن همین سال پیش رو است و اگر در سال جدید میلادی هم این اتفاق نیفتد، در سال‌های بعد، کار او برای حضور در فوتبال اروپا دشوار خواهد شد. به همین دلیل، در شرایط فعلی، او نزدیک‌ترین فوتبالیست ایرانی به لژیونر شدن است.

*** مهدی قائدی

تا چند ماه پیش به نظر می‌رسید او هم مثل پیام صادقیان، محسن مسلمان، مجاهد خذیراوی و … یکی دیگر از استعدادهای ناب فوتبال ماست که نابود می‌شود اما حالا و در این چند ماه شرایط آنقدر عوض شده که صحبت از پیوستشن به فولام انگلیس است! قائدی تا چند ماه پیش اسیر حاشیه‌های ریز و درشت بود و در ابتدای فصل حتی شایعه انتقالش به یک تیم بوشهری هم بود و این به معنای یک پسرفت واقعی در فوتبال او بود اما استراماچونی آمد و او را در عرض چند ماه احیا کرد و کار به جایی رسید که او در مقطعی، هم بهترین گلزن فوتبال ایران شد و هم بهترین پاسور لیگ برتر!

در مقطعی استراماچونی مدعی شد که قائدی با درخشش در استقلال مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته و از لیگ برتر انگلستان هم پیشنهاد دارد! این ادعا با توجه به قوانین سختگیرانه فوتبال انگلستان باور کردنی نبود. او با توجه به سن و سالش، باید چندین بازی ملی می‌داشت، تا از لحاظ قانونی مشکلی برای بازی در انگلستان نداشته باشد. یادمان نرفته که کریم انصاری‌فرد با سابقه‌ای ۱۰ ساله در تیم ملی، چند ماه برای پیوستن به ناتینگهام فارست در چمپیونشیپ انتظار کشید .

اما استراماچونی اصرار داشت که قائدی از انگلستان پیشنهاد دارد و در آخرین مصاحبه‌اش فولام را به عنوان تیم خواهان او معرفی کرد! به هر حال هنوز شائبه‌هایی درباره این پیشنهاد وجود دارد اما با درخشش قائدی و البته پتانسیلی که او دارد، احتمالا او یکی از لژیونرهای فوتبال ایران در سال میلادی جدید خواهد بود. بازی در لیگ برتر که در حال حاضر برای قائدی به دلایل قانونی غیرممکن است اما او قطعا در آینده‌ای نزدیک پیشنهادهایی از دیگر لیگ‌های معتبر و نیمه‌معتبر فوتبال اروپا خواهد داشت البته به شرطی که به روند فوق‌العاده نیم‌فصل اول خود ادامه بدهد و نامش را در فوتبال اروپا بیشتر از گذشته مطرح کند. /هفت صبح

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا