ورزشی

حذف احتمالی استقلال از آسیا، کاملا جدی!

خبرهای فوری: گزارشی از نامه جنجالی كنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، روز چهارشنبه گذشته بود که شایعه‌ای درباره حذف استقلال از آسیا مطرح شد. از آنجا که در دو سال گذشته معمولا این تیتر در رسانه‌ها به چشم می‌خورد، همه تصور می‌کردند حتما مثل همیشه و با رایزنی‌های فدراسیون و استقلال و کمک وزارت ورزش دوباره مشکل حل خواهد شد. اصل خبر اما نشان می‌داد موضوع فراتر از این حرف‌هاست.
باشگاه استقلال چندی قبل مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای سازی و بعد دریافت مجوز برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به کمیته حرفه‌ای‌سازی ارائه کرد. این مدارک ابتدا به تایید اعضا رسید. در استیناف کمیته حرفه‌ای‌سازی هم اصل مدارک تایید شد. طبق این مدارک استقلال تهران تا روز ۱۰ تیرماه امسال تمام پرونده‌های مالی خود را حل و فصل کرده و دیگر مشکلی برای گرفتن مجوز حضور در لیگ قهرمانان نداشت. بنابراین کمیته حرفه‌ای‌سازی مدارک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال و اعلام کرد از نظر آنها تایید شده است.
سال‌های گذشته AFC نظر این کمیته را می‌پذیرفت ولی از امسال حساسیت‌ها دو چندان شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک را راستی آزمایی می‌کند تا مبادا باشگاهی سندسازی کرده باشد. پیش از این بارها و بارها در رسانه‌های ایران مطرح شده بود باشگاه‌ها با سندسازی مجوز می‌گیرند. حتی یک بار سهیل مهدی، رئیس کمیته حرفه‌ای‌سازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «این بار دیگر همه چیز عوض شده. اگر کنفدراسیون بفهمد یک سندسازی هم صورت گرفته، علاوه بر باشگاه با فدراسیون هم برخورد قاطعی خواهد کرد.»
ظاهرا حالا روز موعود فرا رسیده است. استقلالی‌ها که لحظه آخر به فکر رفع نقص‌های پرونده خود افتادند، حالا با یک نامه تهدیدآمیز روبه‌رو شده‌اند. به‌تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای به کمیته‌ حرفه‌ای‌سازی ایران ارسال و در آن تاکید کرده از آنجا که به صحت و سقم بعضی از مدارک استقلال شک و تردید دارد، به‌زودی نماینده خود را به ایران می‌فرستد تا در این زمینه راستی‌آزمایی نهایی را انجام دهد. جالب اینجاست در نامه کنفدراسیون حتی از کلمه جعل مدرک هم استفاده شده است. روز جمعه هم وقتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با این سوال روبه‌رو شد، حرفی زد که نکاتی ریز در خود داشت. او گفت: «پرسپولیس قطعا هیچ پرونده‌ای ندارد. استقلال هم بدهی‌هایش را داد. دست تراکتور هم درد نکند. راجع به استقلال پیگیر هستیم ببینیم مورد دیگری هم هست یا نه؟» این جمله آخر تاج یعنی آن‌که اتفاقاتی در این بین افتاده. او هر چند اشاره‌ای به نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا نکرد اما کاملا پیدا بود از نامه مطلع است و می‌داند استقلال در شرایط خطر قرار دارد.
دیروز یکی از اعضای کمیته استیناف که نخواست نامش فاش شود، گفت احتمال حذف استقلال جدی است چون کنفدراسیون به شک و تردید افتاده است. او در پاسخ به این که چرا در کمیته استیناف متوجه این مدارک جعلی نشدند، گفت: «موضوع هنوز ثابت نشده ولی در کل ما کار پلیسی نمی‌کنیم. بلکه اصل را بر واقعی بودن اسناد می‌گذاریم.»
در همین حال استقلالی‌ها منکر این موضوع شدند. اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در این باره گفت: «بعید است چنین چیزی صحت داشته باشد! در مورد ارسال مدارک جعلی باید بگویم، آقایان در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مدارک را بررسی کرده و سپس به AFC ارسال می‌کنند. این حرف‌ها درست نیست و قطعا پیگیر می‌شوم که ماجرا چیست.»
اما دیروز سعید لطفی، مدافع سابق استقلال بود که با یک پست خبر را داغ‌تر کرد. او در اینستاگرام خود خبر از جعلی بودن بعضی مدارک استقلال داد و نوشت احتمال حذف این باشگاه زیاد است.
گویا این باشگاه در پرونده بعضی بازیکنان ادعای تسویه‌حساب کرده ولی همان بازیکنان نامه به کنفدراسیون زده‌اند که پول خود را نگرفته‌اند و اگر استقلال ادعا کرده پولشان را داده، حقیقت ندارد. به همین خاطر AFC به احتمال زیاد با توپ پر نماینده خود را به ایران می‌فرستد. در گذشته این اتفاق هرگز در فوتبال ایران رخ نداد که نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی مدارک و راستی‌آزمایی برای یک باشگاه به ایران بیاید. ظاهرا کار استقلال بیخ پیدا کرده که این اتفاق رخ خواهد داد.
نکته اینجاست AFC در نامه خود اصلا به نام هیچ بازیکن یا مربی‌ای اشاره نکرده، بنابراین شرایط طوری نیست که فدراسیون یا کمیته حرفه‌ای‌سازی در جریان باشد کدام پرونده ابهام دارد و سریعا برای کمک به استقلال دست به کار شود. البته اگر این مساله واقعا صحت داشته باشد، مسؤولان این باشگاه قطعا می‌دانند و شاید بخواهند دست به اقدامی ضربتی بزنند. /جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا