ورزشی

پرسپولیس و استقلال در تله مشترک

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، پرسپولیس امروز در اولین بازی خود در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم مهمان پارس‌جنوبی جم خواهد بود و استقلال هم در تهران به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت، بازی‌هایی که ظاهرا آسان هستند اما می‌توانند پرسپولیس و استقلال را گول بزنند.

*** پارس‌جنوبی جم-پرسپولیس؛ در سرزمین خوشبختی

* وضعیت فعلی دو تیم

پرسپولیس نیم‌فصل اول را با یک بازی عقب ‌افتاده تمام کرده اما با وجود این بازی عقب افتاده، این تیم با ۲۸ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول ایستاده و شرایط خوبی دارد. این تیم سه بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در بهترین وضعیت خود در طول فصل قرار دارد. هفت گل زده و یک گل خورده در سه بازی قبل نشان از آمادگی خوب این تیم دارد.

پارس‌جنوبی جم اما شرایط چندان مساعدی ندارد. این تیم که در رده چهاردهم جدول ایستاده، آخرین بار در هفته چهارم طعم پیروزی در لیگ برتر را چشیده و در ۱۰ بازی بعد، شش مساوی و چهار باخت به دست آورده است. البته این تیم هفته گذشته می‌توانست تیم بدون باخت نفت مسجدسلیمان را شکست دهد اما در آخرین ثانیه‌ها گل تساوی را دریافت کرد.

* مشکلات

پرسپولیس مشکل چندان مهمی در این بازی ندارد. اوضاع این تیم فعلا روبه‌راه است، نه مشکل مربی دارند و نه بازیکنی از این تیم محروم یا مصدوم است اما پارس‌جنوبی در دریایی از مشکلات دست و پا می‌زند. فراز کمالوند سرمربی این تیم چند روز پیش استعفا داد و استعفای او هم از سوی مدیران باشگاه پذیرفته شد.

شایعه شده مدیران این تیم با رحمان رضایی مذاکره کرده‌اند تا هدایت این تیم را بپذیرد و در بازی امروز مقابل پرسپولیس روی نیمکت پارس بنشیند. حتی اگر این اتفاق رخ بدهد، باز هم رحمان بدون برگزاری حتی یک جلسه تمرینی باید پارس را هدایت کند و این مشکل بزرگی برای تیم میزبان خواهد بود. حتی ممکن است توافقی انجام نشود و در این صورت باید دید چه کسی مسئول فنی تیم پارس در بازی امروز خواهد بود. بدشانسی دیگر پارس، محرومیت علی عبدالله‌زاده مدافع این تیم از بازی امروز است.

* سوژه‌ها

محمد نوری مهم‌ترین بازیکن پارس در بازی امروز است. او سابقه کاپیتانی پرسپولیس را هم دارد و این سال‌های اخیر را در آرزوی بازگشت به این تیم سپری کرده. او در بازی رفت به عنوان یار تعویضی به زمین رفت اما نتوانست مانع شکست تیمش در ورزشگاه آزادی شود. نوری بعد از بازی قبلی تیمش اعلام کرده بود ‌ به دلیل مشکلات مالی از پارس جدا خواهد شد اما ظاهرا فعلا به تیم برگشته است و به احتمال زیاد این بار در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

* خاطرات

جم شهر خاطرات خوب پرسپولیس است. این تیم دو فصل پیش در نیم‌فصل اول رقابت نزدیکی با پارس‌جنوبی برای قهرمانی نیم‌فصل داشت و در شرایطی که دو امتیاز از این تیم بیشتر داشت، برای بازی رودررو به جم آمد. در آن بازی محسن فروزان یک پنالتی برای پارس خراب کرد و شایان مصلح در دقیقه ۹۶ گل برتری پرسپولیس را زد تا هم اختلاف امتیاز دو تیم به پنج برسد، هم اولین باخت فصل پارس رقم بخورد و هم قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل تا حدود زیادی قطعی شود.

فصل گذشته هم این دو تیم در هفته آخر در جم به مصاف هم رفتند. رقابت قهرمانی تا هفته آخر ادامه داشت و پرسپولیس فقط در شرایطی می‌توانست قهرمان لیگ هجدهم شود که میزبانش را شکست دهد. این اتفاق رخ داد و پرسپولیس با گل ماریو بودیمیر پارس را مغلوب کرد تا هم یک خاطره خوش دیگر را در این شهر رقم بزند و هم سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد.

*** استقلال-ماشین‌سازی تبریز؛ انتقام بدون استرا!

* وضعیت فعلی دو تیم

استقلال در حال حاضر تیم صدرنشین لیگ است اما با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس. این تیم از ۱۰ بازی آخر خود ۹ پیروزی و یک مساوی به دست آورده و از نظر فنی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. خط حمله استقلال هم به شدت خطرناک است و در ۱۱ بازی آخر استقلال، هیچ تیمی نتوانسته دروازه‌اش را مقابل این تیم بسته نگه دارد.

ماشین‌سازی اما وضعیت متفاوتی دارد. این تیم برخلاف آمار خوب در خانه، در بازی‌های خارج از خانه هیچ بردی به دست نیاورده است. البته شاگردان خطیبی که در رده نهم جدول قرار دارند، تیم ضعیفی نیستند و در همین ورزشگاه آزادی توانسته‌اند پرسپولیس را متوقف کنند. آنها دو هفته پیش تراکتور را ۲برصفر شکست دادند و هفته گذشته در آبادان تا لحظات پایانی از این تیم امتیاز گرفته بودند اما مغلوب گل دقیقه آخر میلاد جهانی شدند.

* مشکلات

صدرنشین لیگ برتر از لحاظ مشکلات هم در صدر جدول قرار دارد. با لغو قرارداد توسط استراماچونی، این تیم دو هفته است که بدون سرمربی بازی می‌کند و دقیقا مشخص نیست که ترکیب این تیم را چه کسی می‌چیند و تعویض‌هایش را چه کسی انجام می‌دهد! مشکل بزرگ‌تر اینکه مشخص نیست این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت و بازیکنان هر روز خبری تازه می‌شنوند و نمی‌دانند این داستان چه پایانی خواهد داشت.

علاوه بر این استقلال با مشکل غیبت چند بازیکن خود هم در این بازی روبه‌روست. سیاوش یزدانی هنوز مصدوم است، فرشید اسماعیلی این بازی را هم مثل بازی قبل از دست داده و علی دشتی هم به همین دلیل امروز غایب خواهد بود‌ اما ماشین‌سازی تبریز هم شرایط خوبی ندارد. مشکل بزرگ این تیم در آستانه بازی با استقلال اعتصاب بازیکنانش است که تا روز سه‌شنبه هم ادامه داشت که می‌تواند بر عملکرد این تیم در بازی تاثیر منفی بگذارد.

* سوژه‌ها

اگر داریوش شجاعیان مصدوم نبود حضور او در بازی امروز می‌توانست جالب باشد اما او مدت‌هاست که مصدوم است. در غیاب او رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی را می‌توانیم سوژه اصلی این بازی بدانیم. او در تقابل با تیم‌های تهرانی انگیزه‌های زیادی دارد و به دلیل حرکاتی که انجام می‌دهد، زیاد محبوب هواداران دو تیم تهرانی نیست. اگرچه ‌ سابقه بازی برای استقلال را در کارنامه دارد. سوژه دیگر این بازی زوج خطرناک و گلزن خط حمله استقلال یعنی مهدی قائدی و شیخ دیاباته هستند.

* خاطرات

اولین خاطره تلخ استقلال با استراماچونی مقابل همین تیم ماشین‌سازی در تبریز رقم خورد. جایی که مغلوب گل زیبای دقیقه ۹۲ این تیم شد و استراماچونی هم آن حرف‌های جنجالی را در نشست خبری زد که با چهره نگران مترجم او، در رسانه‌های ایتالیایی بازتاب زیادی داشت. این بار اما خبری از استراماچونی نیست و استقلال اگر می‌خواهد انتقام آن باخت را از تیم خطیبی بگیرد باید بدون او این کار را انجام بدهد. البته استقلال در دو فصل اخیر ماشین‌سازی را در تهران شکست داده است.

فصل گذشته با گل مهدی قائدی این تیم را برد و دو فصل پیش، وقتی نامش گسترش فولاد بود، با دو گل این تیم را مغلوب کرد. با این حال ماشین‌سازی هرگز حریف آسانی برای استقلال نبوده و سابقه متوقف کردن این تیم در ورزشگاه آزادی را هم دارد. مثل بازی سه فصل گذشته که با وجود اخراج د‌‌خسوس، دروازه‌بان گسترش فولاد، این تیم استقلال را در تهران با تساوی ۲-۲ متوقف کرد. /هفت صبح

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا