ورزشی

صدای عادل، رفتن دایی

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، نتیجه ندانم‌کاری و قدر ناشناسی از اسطوره‌ها ‌و چهره‌های توانای ملی و ورزشی کشور، از دست دادن آن‌هاست. عادل فردوسی‌پور، بازی فینال قهرمانان آسیا را از صفحه فارسی اینستاگرام AFC به صورت زنده از قطر گزارش می‌کند. او درباره سفرش به قطر گفت: به دعوت AFC و برای گزارش بازی فینال آمده‌ام و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم. از طرف دیگر علی دایی به عنوان مربی از باشگاه اورتون انگلیس پیشنهاد همکاری دارد. او در گفت و گویی اعلام کرد که برای مذاکره با اورتون به انگلستان می‌روم. دایی تصریح کرد: برای کار و به‌خصوص علاقه من که فوتبال است امکان دارد که به خارج بروم. درباره عادل فردوسی پور و علی دایی

عادل در قطر

همانطور که «آرمان ملی» پیش‌بینی کرده بود عادل فردوسی‌پور گزارشگر مسابقه فینال فوتبال جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود. عادل فردوسی‌پور دیدار فینال لیگ‌ قهرمانان‌ آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی را از طریق اینستاگرام فارسی AFC گزارش خواهد کرد. این دیدار امروز ۲۹ آذر راس ساعت ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد. با ورود عادل فردوسی‌پور به قطر و پخش شدن خبر گزارش زنده او روی تصاویر زنده مسابقه فینال، چند صدهزار نفر که عمدتا ایرانی هستند، این صفحه کنفدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام را فالو کرده‌اند. به احتمال فراوان، گزارش فردوسی‌پور در بازی فینال امروز که روی صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا پخش می‌شود، تعداد زیادی از بینندگان شبکه سه را با خود خواهد برد. این در حالی است که عده‌ای از احتمال اختلال اینترنتی و کاهش سرعت، همزمان با دیدار پرسپولیس و اولسان به دلایل مختلف می‌گویند.
ادعاهایی که نتیجه عکس داشت
فردوسی‌پور همان مجری برنامه پرطرفدار و محبوب ۹۰ بود که ناگهان با نظر فروغی رئیس شبکه ۳ ممنوع‌الفعالیت شد و دیگر خبری از برنامه ۹۰ نشد. فردوسی‌پور اما مرد روزهای سخت بود و به حاشیه نرفت. چند وقت پیش بود که فروغی و یارانش احساس کردند عادل در جام‌جم است و این حضور مخالف برنامه حذف اوست بنابراین مدیر شبکه ۳ چنین به سیاه‌نمایی درباره مجری موفق ۹۰ پرداخت. فروغی گفت: «نه محبوبیت ایشان برای ما پنهان بود و نه تخصص ایشان. اما وقتی می‌بینید یک دروازه‌بان دارد در یک خط دیگر حرکت می‌کند، باید شخص دیگر را درون دروازه بگذارید. درمورد ایشان باید بگویم که کار داشت از مدار خارج می‌شد. بقیه هم داشتند نگاه می‌کردند و با این روش صداوسیما داشت از هم می‌پاشید.» او حتی مدعی شد: «ناگزیر بودیم که این تصمیم را بگیرم و راه هم برای ایشان باز است و به شما بگویم ایشان دارد مظلوم‌نمایی می‌کند. ایشان کارمند رسمی صداوسیماست و در همین یک سال اخیر یک میلیارد از مطالبات ایشان را پرداخت کردیم، با امضای بنده به ایشان ترفیع شغلی دادیم، شبکه ورزش زیرنظر شبکه سه است و ایشان رقم زیادی بابت برنامه فوتبال ۱۲۰ دریافت کرد. به ایشان پیشنهاد دادیم بیاید گزارش کند، اما خودش قبول نکرد. برخلاف این مظلوم‌نمایی‌ها و در همان دوره‌ای که بحث مهاجرت شده بود، ایشان به صورت دستی درخواست فوتبال ۱۲۰ را به ما داد.» اما ظاهرا آنچه فروغی گفته بود تنها مرهم موقت برای خودشان بود چراکه عادل در سطحی بالاتر بازگشت.

نه به یاران فروغی!

فینال لیگ قرمانان آسیا در قطر برگزار می‌شود و قرار بود محمدحسین میثاقی و هاشمی تهیه‌کننده فوتبال برتر که اتفاقات رابطه خوبی با فروغی دارند برای گزارش این مسابقه به قطر بروند اما برای آنها ویزا صادر نشد. تلویزیون ایران مدعی شد دلیل عدم صدور ویزا نخریدن حق پخش فینال است. چنانکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌دلیل تخلف ایران در پخش تصاویر مسابقات آسیایی که حق پخش آنها را خریداری نکرده بود، نه‌تنها حق پخش فینال را به ایران نفروخت، بلکه مجوز حضور هیچ‌یک از خبرنگاران ایرانی برای حضور در قطر را صادر نکرد اما ظاهرا دلیل واقعی موضوع دیگری بود. همشهری‌آنلاین نوشت: «ظاهرا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌دلیل توهین‌های میثاقی به این نهاد در برنامه فوتبال برتر، اجازه حضور میثاقی و سایر عوامل برنامه فوتبال برتر را در کشور قطر نداده‌اند. میثاقی پس از محرومیت عیسی آل‌کثیر، این نهاد را کاملا فاسد نامید و تعبیر «ای اف سیرک»را به کار برد و حالا این حرف‌ها به گوش مسئولان AFC رسیده و این چنین برای میثاقی گران تمام شده است.» فردوسی‌پور پیش از عزیمت به قطر به سوالاتی پاسخ داد که در ادامه آمده است.

برای گزارش بازی به قطر می‌روید. چه حس و حالی دارید؟

خیلی خوشحالم که این بازی را گزارش می‌کنم. فرصت خوبی است و امیدوارم بازی هم بازی خوبی باشد.

دل مردم برای شما و گزارش‌های شما تنگ شده است. شما هم دلتان تنگ شده است. چه حس و حالی دارید؟

خیلی دلم تنگ شد. امیدوارم دل مردم هم تنگ شده باشد. حس خوبی است که می‌توانم بازی را گزارش کنم؛ بازی‌ای که بینندگان زیادی دارد و امیدوارم بازی هم خوب پیش برود.

فکر می‌کنم بازی با گزارش شما رکورد لایو را بشکند؟

نمی‌دانم. با این فضا آشنایی زیادی ندارم ولی امیدوارم دیده شود.

کار در این فضا رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

نمی‌دانم چون تجربه زیادی ندارم اما امیدوارم جواب دهد.
صداوسیما ناراحت نمی‌شود شما به قطر می‌روید تا بازی را گزارش کنید. از شما برای گزارش این بازی دعوت کرده بودند؟
اجازه بدهید من صحبتی درباره صداوسیما نداشته باشم.

نظرتان درباره این بازی چیست؟

بازی سخت و حریف پرسپولیس قدرتمند است. پرسپولیس تعدادی از نیروهایش را برای این بازی ندارد. امیدوارم اتفاقات خوبی در این بازی رقم بخورد.
دعوت ای اف اسی
مجری محبوب فروغی ویزا ندارد اما عادل فردوسی‌پور مجری موردغضب مدیر شبکه ۳ ویزا دارد. عادل فردوسی‌پور برای گزارش دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا از طریق اینستاگرام، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. این گزارشگر فوتبال ایرانی به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و برای گزارش بازی فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که از اینستاگرام رسمی AFC به‌صورت زنده پخش خواهد شد، به قطر رفته و هم اینک به این کشور رسیده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهد از گزارش فردوسی‌پور برای بازپخش مسابقه یا انتشار بخش‌هایی از آن در صفحات فارسی خود استفاده کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا در این فصل روز شنبه ـ ۲۹آذرماه ـ بین دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در دوحه قطر برگزار شود. اینستاگرام بخش فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به نشانی theafchub_ir قابل دسترسی است. فروغی و برخی مدیران دیگر صداوسیما به گمان اینکه باشگاه پرسپولیس نام او را در لیست همراهان خود قرار داده بوده، به این باشگاه معترض شده‌اند و باشگاه پرسپولیس برای اثبات این نکته که عادل فردوسی‌پور را در لیست خود قرار نداده بودند، این لیست را در اختیار مدیران صداوسیما گذاشته‌اند. عادل فردوسی‌پور، گزارشگر فوتبال و تهیه‌کننده تلویزیون درباره سفرش به قطر گفت: به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به‌صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم. وی در ادامه در واکنش به برخی شایعاتی که در برخی کانال‌های تلگرامی درباره مذاکره این مجری و برنامه‌ساز مطرح تلویزیون با شبکه فارسی‌زبان مطرح شده بود گفت: با هیچ شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور قصد مذاکره ندارم و قبلا هم گفتم که در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور قصد فعالیت ندارم. عادل فردوسی‌پور در پایان گفت: دوستان مغرض چون گذشته جوسازی و شایعه‌پراکنی نکنند.

فوتبال ۱۲۰ هم برگشت

همچنین پخش فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی، به همراه آیتم‌هایی با صدای فردوسی‌پور هم ا در شبکه ورزش آغاز شد. مخالفان عدال سعی در حذف او از برنامه فوتبال ۱۲۰ را هم داشتند چنانکه در آبان‌ماه سال جاری نوشتند: «پیگیری‌ها نشان می‌دهد سری جدید فوتبال ۱۲۰ ظاهرا تا اطلاع ثانوی پخش نخواهد شد. طبق شنیده‌ها، بازگشت این برنامه به کنداکتور شبکه ورزش عملا غیرممکن به نظر می‌رسد. این در حالی است که استارت اولیه اجرای این برنامه زده نشده و بعید است در ادامه هم تصمیمی جدی از سوی مسئولان شبکه ورزش برای پخش آن گرفته شود.» این ادعاها و تلاش‌ها برای حذف عادل نتیجه نداشت : «با تغییر مدیر شبکه ورزش از فردا عادل فردوسی‌پور با برنامه «فوتبال ۱۲۰» به آنتن شبکه ورزش می‌آید. پیش از اعلام شده بود برنامه فوتبال۱۲۰، به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور با تغییراتی در دکور و افزودن آیتم‌هایی به صورت زنده از شبکه ورزش پخش می‌شود.» فردوسی‌پور ۲۷ آذر با انتشار متن و عکسی در صفحه اینستاگرامش، نسبت به بازگشت برنامه «فوتبال ۱۲۰» به تلویزیون، واکنش نشان داد. او در این پست اینستاگرامی نوشت: «امشب (پنجشنبه ۲۷آذر)، فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی، به همراه آیتم‌های ویژه با صدای عادل فردوسی‌پور.» /آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. خیابانی یک پیشکسوت بود عالی و فک کنم دیگه نیست و عادل و مزدک تویه رنجی بودن به هر حال موفق باشن وورزش ایران به مدارج عالی برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا