ورزشی

شیخ دیاباته می تواند استقلال را ترک کند / تغییر قرارداد دیاباته از قطعی به مشروط با بند عجیب

خبرمهم: مهاجم اهل مالی استقلال بدون هیچ قید و شرطی می تواند در پایان فصل از این تیم جدا شود چرا که در اقدامی عجیب یک بند به قرارداد این بازیکن اضافه شده است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  شنیدیم مدیران فعلی استقلال در تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا، بندی در قرارداد شیخ دیاباته گنجانده اند که این بازیکن می تواند بعد از فینال جام حذفی بدون هیچ قید و شرطی از جمع آبی پوشان جدا شود.

به گزارش طرفداری، شیخ دیاباته بازیکنی است که در ابتدای فصل با قرارداد دو ساله قطعی و بدون هیچ قید و شرطی به استقلال پیوست. در قرارداد اولیه این بازیکن تنها این بند وجود داشت که او در صورتی که دو ماه از دستمزد خود را دریافت نکند، می تواند قرارداد خود را از طریق فیفا به صورت یک طرفه فسخ کند. این بند همان قانون حمایتی فیفا است که در تمام قراردادها ذکر می شود.

اما حالا روایتی می شنویم که تکان دهنده است. گویا وقتی فوتبال ایران به خاطر کرونا تعطیل شد و شیخ دیاباته به کشورش سفر کرد، این بازیکن نامه ای به باشگاه استقلال نوشت و اعلام کرد اگر تا تاریخ مشخص پولش را دریافت نکند، قرارداد خود را فسخ می کند.

مدیران استقلال برای اینکه این بازیکن را هر طور شده در استقلال نگه دارند، دست به اقدامی عجیب زدند. مدیران استقلال که نتوانسته بودند دستمزد دیاباته را بپردازند، برای آنکه شیخ از قانون حمایتی فیفا استفاده نکند، پذیرفتند در قرارداد او یک بند بگذارند که قرارداد در سال دوم با توافق طرفین لازم الاجرا شود. آن زمان دیاباته می خواست به دلیل اینکه بیش از سه ماه در پرداخت مطالباتش وقفه افتاده بود از استقلال برود و فقط به این شرط راضی می شد بند فسخ حمایتی فیفا را فعال نکند که باشگاه استقلال بپذیرد قرارداد سال دوم توافقی شود. استقلال آن زمان با خواسته مهاجم طلبکار خود کنار آمد. باشگاه به هر زحمتی بود با چند ماه تاخیر بخشی از دستمزد شیخ را پرداخت کرد. حالا آن ها به جز اینکه مطالبات او را پرداخت کردند، در قراردادش بندی اضافه کردند که به موجب آن دیاباته برای فصل آینده به هر تیمی که خواست می تواند برود و نیاز به رضایت نامه ندارد. طبق این بند استقلال و دیاباته برای سال دوم باید مجددا توافق مالی کنند و طبیعی است اگر شیخ از کشورهای عربی پیشنهاد مالی داشته باشد، استقلال نتواند به اندازه این کشورها به مهاجم خود دستمزد بدهد.

این اتفاق عجیبی است که باعث شده حالا دیاباته در آستانه جدایی از استقلال قرار بگیرد. شیخ دیاباته بابت آقای گلی در فوتبال ایران حالا یک پیشنهاد وسوسه کننده از لیگ عربستان دریافت کرده و احتمال اینکه در پایان جام حذفی از استقلال جدا شود، بسیار زیاد است.

در این بین به نظر می رسد دست مدیران استقلال به جایی بند نیست و آن ها فقط می توانند در انتظار معرفت دیاباته باشند تا شاید خود او حاضر شود سال بعد هم در این تیم بماند.

اینکه چه کسانی این بند را به قرارداد دیاباته اضافه کرده اند، سوالی است که پاسخ آن هنوز مشخص نیست اما هرچه که هست حالا استقلال ممکن است یکی از بهترین بازیکنان خود در لیگ نوزدهم را خیلی ساده از دست بدهد./طرفداری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا