اجتماعیاقتصادی

بررسی تحولات قیمت دلار و یورو

خبرمهم: در جریان معاملات این هفته بازار ارز، نرخ دلار و یورو هفته را با کاهش قیمت و یا ثبات آغاز کردند اما در دو روز پایانی هفته این دو نوع ارز با افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای مواجه شدند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، دلار این هفته را با کاهش ۲۰ تومانی در قیمت خرید و ۹۰ تومانی در نرخ فروش شروع کرد و وارد کانال ۱۶ هزار تومان است و این روند کاهشی را تا روز دوم هفته ادامه داد. اما در روز دوشنبه قیمت دلار به ثبات رسید و به قیمت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خریده و معادل ۱۶ و ۹۳۰ تومان نیز فروخته شد.

بعد از آن یعنی در چهارمین روز معاملات بازار ارز، نرخ خرید دلار ۲۰ تومان کاهش یافت و به قیمت ۱۶ هزار و ۸۸۰ تومان رسید اما قیمت فروش آن ثابت ماند.

در نهایت در دو روز پایانی معاملات بازار ارز در این هفته، نرخ دلار وارد کانال ۱۸ هزار تومان شد و در روز پنچ‌شنبه نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌های ملی به ترتیب ۱۷ هزار و ۵۰۰ و ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان شد که اکنون دلار با این افزایش قیمت، دلار در حال تجربه مجدد افزایش قیمت‌ها در سالهای گذشته است.

علاوه براین، تحولات قیمتی یورو در این هفته به گونه‌ای بود که این ارز از روز شنبه تا سه‌شنبه نرخ خرید و فروش آن به ترتیب ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان بود و در این نرخ به ثبات رسید تا اینکه در دو روز پایانی معاملات این هفته با افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای مواجه شد که طبق نرخ آخرین روز معامالات، قیمت خرید و فروش آن به ترتیب در صرافی‌های ملی به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا