اجتماعی

رقابت خلاق دانش‌آموزان در مسابقات سازه‌های ماکارونی

خبرمهم: دهمین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی در محور خلاقیت با حضور دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در جهرم برگزار شد.

عبدالمجید غفار پور، دبیر دهمین مسابقات سازه های ماکارونی در رابطه با این دوره از مسابقات به خبرنگار فارس گفت: در سال گذشته حدود ۲۰۰ شرکت کننده داشتیم و در سال جدید ۲۵۰ شرکت کننده که ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی با بیان اینکه در این مسابقه، دانش آموزان از مقطع اول ابتدایی تا پایه دوازدهم شرکت داشتند، افزود: از صفر تا صد این مسابقه باعث خلاقیت دانش آموزان می شود، اگر دانش آموزی بخواهد یک وسیله درست کند باید خلاقیت به کار ببرد و تفکر کند.

غفارپور بیان کرد: مسابقات ما در ۲ بخش برگزار می شود که بخش اول مربوط به مقطع ابتدایی است که با محوریت خلاقیت است و بخش دوم سازه های ماکارونی است که مقطع متوسطه اول و دوم هست که شامل سازه های سبک، سازه های سنگین، سازه های فشاری و معماری پل می باشد.

هنرآموز رشته معماری هنرستان ادامه داد: در سال گذشته، سازه برنده شده در رتبه اول ۲۴گرم ودر رتبه دوم ۲۶گرم وزن داشت و سازه سنگین شکل آن شبیه پل است در بحث ابتدایی شکل های مختلفی می سازند و در مقطع متوسطه اول و دوم باید پل بسازند که ساختار، طول ، عرض و ارتفاع دارد، یعنی این چهار چوب باید بتواند وزن زیادی هم تحمل کند، وزنی که تحمل کرد تقسیم بر سازه می شود و در آخر امتیاز فرد محسوب می‌گردد.

غفارپور افزود: سطح کیفی و نحوه ثبت نام مسابقه نسبت به دوره گذشته که سال ۱۳۹۸ بود، بالاتر است; در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار سایت ثبت نام طراحی کردیم و سیستم ثبت نام ما مکانیزه است که کد رهگیری و مشخصات دانش آموز را می گیرد. همچنین سطح مسابقات بالا هست و رقابت ها فشرده تر است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ ساعت به دانش آموزان آموزش داده ایم، برای ۴۷ مدرسه ابتدایی که در مدت زمان ۳ ماه طول کشید تا آموزش ببینند.

وی افزود: برای دانش آموزانی که در شهر جهرم بودند ، دوره آموزشی در پژوهشسرای دکتر برنا برگزار شد و برای دانش آموزانی که خارج از شهر جهرم بودند مثل شهر قطب آباد در مدرسه های زینب کبری، علم و ادب، شهید بهشتی، این دوره برگزار شد.

غفارپور اظهار داشت : داورهای این دوره از  مسابقات سازه های ماکارونی عبارت اند از نیلوفر امتحانی، محمدحسین برخان، مریم السادات شرافت، عرفانه کارگر، رامین کامجو و عبدالمجید غفار پور.

وی گفت: معمولا برای بخش خلاقیت ماکارونی که مخصوص دانش آموزان مقطع ابتدایی است، کلاس آموزشی هم برگزار نمی کردیم ولی امسال این بخش نیز هدفمند شده است و دانش آموزی که می خواهد  سازه ایجاد کند، باید خلاق باشد و از مطالب درسی ایده بگیرد و تا کار خوب و موفقی داشته باشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا