اجتماعیسلامت

طرح تغذیه پاک از مهرماه برای ۴ میلیون دانش‌آموز اجرایی می‌شود

خبرمهم: سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح تغذیه پاک برای ۴ میلیون دانش‌آموز از مهرماه گفت: هرچه بتوان از سایر دستگاه‌ها منابع بیشتری جذب کرد و آورده بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم پوشش دانش آموزان در این طرح را افزایش دهیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، صادق ستاری فرد روز دوشنبه درباره طرح تغذیه پاک برای دانش آموزان افزود: برنامه بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان با پیگیری و جدیت وزیر آموزش و پرورش پیش‌بینی شد تا در این طرح موضوع شیر و تغذیه دانش‌آموزان به صورت مشارکتی دنبال شود.

وی با بیان اینکه نهادهای متولی، خدمات رسان، خیرین و نهادهای انقلابی برای کمک به طرح تغذیه پاک ورود کردند، ادامه داد: این موضوع مهم از سال تحصیلی آینده دنبال‌ می‌شود و البته قرار است به صورت آزمایشی در ماه مبارک رمضان اجرایی شود تا با توجه به سناریوهای موجود تجربه این طرح بدست آید.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که پس از ماه مبارک رمضان به‌دست می‌آوریم، پیش‌بینی می‌شود که چه نوع مواد غذایی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شود.

ستاری‌فرد یادآورشد: در حال حاضر طرح تغذیه پاک برای ۴ میلیون دانش‌آموز پیش‌بینی شده است اما هرچه بتوان از سایر دستگاه‌ها منابع بیشتری جذب کرد و آورده بیشتری داشته باشیم، می توانیم پوشش دانش آموزان را افزایش دهیم.

وی افزود: با اجرای آزمایشی این طرح پس از ماه مبارک رمضان چالش‌ها مشخص شده و یک سناریوی منطقی برای سال تحصیلی آینده دنبال می‌شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیش از این گفته بود: برای مهرماه سال تحصیلی آینده از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتباری برای تغذیه رایگان دانش آموزان پیش بینی می کنیم و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و خیرین نیک اندیش، درصدی از دانش آموزان محروم را که توان تامین وعده غذایی را ندارند، پوشش می دهیم.

شناسنامه سلامت دانش‌آموزان

سخنگوی آموزش و پرورش همچنین درباره طرح پاک معاونت سلامت و تربیت بدنی توضیح داد: همچنین طرح پایش آمادگی کودکان (پاک) از دیگر طرح‌هایی است که برای سلامت دانش آموزان ایجاد شد.

ستاری فرد ادامه داد: دانش‌آموزان در بدو ورود سنجش می شوند و در طول سال تحصیلی در دو نوبت ترم اول و دوم از آنها آزمون آمادگی جسمانی و بدنی گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمرات آزمون آمادگی جسمانی و بدنی تحت عنوان نمره پایش آمادگی کودکان ثبت می‌شود تا دانش آموزان وضعیت خود را نسبت به پیش از ورود به کلاس بسنجند.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آزمون آمادگی جسمانی و بدنی همچنان استمرار پیدا می کند و دانش آموزان شناسنامه سلامت و آمادگی خود را از نزدیک می‌بینند و رصد می‌کنند.

ستاری فرد یادآورشد: دانش‌آموزان، والدین و معلمان در این شناسنامه سلامت می‌توانند ظرفیت‌ها، آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، آمادگی قلبی و عروقی، قدرت عضلانی، چابکی و چاقی را براساس شاخص‌ها رصد کنند و یک شناسنامه از وضعیت سلامت خود در اختیار داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین قد و وزن دانش آموز هم در این شناسنامه سلامت ثبت و روند رشدی او کنترل می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآورشد: نبود شناسنامه سلامت یک خلأ جدی است، چراکه دانش‌آموز حق دارد آگاهی لازم برای پیشرفت سلامت خود و چالش‌های حوزه سلامت را بدست آورد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا