اجتماعی

افزایش قیمت برنج با توزیع بیشتر آن در بازار کنترل می شود

خبرمهم: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی برای جلوگیری از افزایش قیمت برنج در بازار استان، تسریع در توزیع برنج و تشدید نظارتها برای روند تامین و توزیع آن را مصوب کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی چهارشنبه شب بعد از نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی اقتصادی در محل استانداری، به خبرنگار ایرنا گفت: دلیل افزایش قیمت برنج در استان طی هفته های اخیر، کاهش سطح برداشت برنج داخلی و سوء استفاده هایی است که در این بخش اتفاق افتاده است.

علی غفوری مقدم  افزود: ذخایر برنج در بخش دولتی خراسان رضوی خوب و مطمئن است، روند تامین برنج از استانهای شمال کشور نیز با مشکلی مواجه نیست اما افزایش قیمت این محصول باید از طریق تشدید نظارتها کنترل شود.

وی اظهار داشت: در نشست امروز اعضای کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مقرر شد، از محل موجودی برنج ذخیره شده خراسان رضوی و ذخایر ملی برای تامین برنج در ماه های آتی اقدام شود، همچنین با افزایش اقدامات نظارتی و توزیع بیشتر برنج های تنظیم بازار به کاهش قیمت برنج کمک گردد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهمیه های برنج هندی و تایلندی که از ستاد تنظیم بازار به استان اعلام شده، توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در حال توزیع است، همچنین توزیع محموله های توقیفی برنج پاکستانی نیز آغاز شده است و کارگروه تنظیم بازار استان بر تسریع در توزیع این اقدام در شبکه استان تاکید کرد.

غفوری مقدم با اشاره به توزیع شکر در خراسان رضوی اظهار داشت: بخشی از شکر سهمیه خانوار استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی و بخشی نیز از محل ۶ هزار تن شکر سهمیه صنف و صنعت در استان در حال توزیع است، اما با توجه به حجم بیشتر نیاز صنف و صنعت استان به شکر، کارگروه تنظیم بازار استان مقرر کرد، دستگاه های اجرایی ذیربط جذب سهمیه فوق العاده شکر برای استان را پیگیری کنند، هرچند شرایط ذخایر شکر بخش دولتی در خراسان رضوی وضعیت مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی قطب تولیدات دامی است، افزود: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی موضوع تامین و توزیع گوشت قرمز از سوی دستگاه های اجرایی متولی را به شدت مورد تاکید قرار داد تا نه کمبودی در این زمینه در استان بوجود بیاید و نه قیمت آن افزایش پیدا کند.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در نشست امروز مسائلی در خصوص تامین سوخت ناوگان حمل مرغ و همچنین کندی حمل گندم از طریق راه آهن مطرح و مقرر شد موضوع تامین سوخت از طریق ستاد انرژی خراسان رضوی پیگیری شود و همچنین تصمیمات لازم از سوی دستگاه های اجرایی برای روان سازی حمل ریلی گندم به استان اتخاذ گردد./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا