اجتماعیسلامت

سرطان سالانه چند نفر را میکشد؟

خبرمهم: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سرطان در ایران سالیانه جان بیش از 30 هزار نفر را می گیرد، گفت همچنین هر سال بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور مشاهده می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سرطان در ایران سالیانه جان بیش از ۳۰ هزار نفر را می گیرد، گفت: همچنین هر سال بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور مشاهده می شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت آغاز هفته ملی پویش مبارزه با سرطان(۸ تا ۱۵ بهمن)، اظهار کرد: سرطان یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در تمام جوامع می باشد. این بیماری به عنوان دومین عامل مرگ و میر، یکی از مهم ترین بیماریهای غیر واگیر و اولویت های نظام سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی ماشینی باعث افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماریهای غیرواگیر از جمله سرطان ها شده، گفت: از مهمترین این عوامل خطر می توان به کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب و آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد.

وی افزود: انتظار می رود به دلیل سالمند شدن جوامع و سبک زندگی نامناسب، موارد بروز سرطان در جهان در دهه آینده به دو برابر میزان فعلی افزایش یابد.

شکیبا ادامه داد: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد این افزایش بروز در کشورهایی در حال توسعه رخ خواهد داد، بنابراین برنامه ریزی برای کنترل و پیشگیری از سرطان یک ضرورت بهداشتی به شمار می رود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص درمان سرطان ها نیز گفت: نکته امیدوار کننده در پیشگیری از سرطان ها این است که بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر نیز به شرط تشخیص زود هنگام درمان پذیر هستند.

شکیبا با بیان اینکه هفته ملی پویش مبارزه با سرطان فرصتی مناسب برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به سرطان است، گفت: در این هفته علاوه بر اجرای برنامه های آموزشی، جلب مشارکت ذینفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف  حساس سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم در زمینه ی پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا