اجتماعیسلامت

تایید اولیه واکسن جانسون اند جانسون از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا

خبرمهم: سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را اثربخش اعلام کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   کارکنان مرکز غذا و داروی آمریکا (FDA) در بیانیه‌ای استفاده از واکسن جانسون-جانسون را تایید اولیه کرده و آن را مؤثر توصیف کردند.

روز جمعه قرار است گروهی از کارشناسان در این زمینه نشستی تشکیل دهند و برای مجاز بودن استفاده از این واکسن تصمیم گیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هیچ دارویی را به متخصصان خود توصیه نمی‌کند؛ اما تاکنون این کار را درباره واکسن مدرنا و فایزر نیز انجام داده است.

اسنادی که از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا منتشر شد، بیانگر آن است که واکسن جانسون اند جانسون تا ۱۴ روز پس از تزریق اثر بخشی خود را نمایان کرده، خطر ابتلا به ویروس را کاهش داده و از دیگر واکسن‌ها در جلوگیری از ابتلا به این ویروس اثربخشی بیشتری داشته است.

در آزمایشی بر روی بیش از ۴۴ هزار فرد از نژاد‌های مختلف اعم از «آمریکایی، آمریکای لاتین، و آفریقای جنوبی» اثربخشی این واکسن به خوبی نشان داده شده است.

بنابراین اثربخشی این واکسن تا ۸۵ درصد اعلام شده است، اما این نهاد آمریکایی از اثربخشی آن در مقابل انتقال ویروس در فرد بدون علامت اطمینان ندارد و در آینده گزارشی در آن ارائه خواهد کرد.

چندی پیش سازمان ملل اعلام کرد فقط ۱۰ کشور ثروتمند ۷۵ درصد واکسیناسیون را در سراسر جهان انجام داده اند؛ در حالی که ۱۳۰ کشور هنوز یک وعده هم تزریق نکرده اند.

از همین رو «تاتیانا گولیکووا» معاون نخست وزیر روسیه، اعلام کرد که این کشور قصد دارد ۸۸ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تولید کند. بیشتر تولیدات برنامه ریزی شده شامل ۸۳ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در نشستی با سران جی ۷ اظهاراتی درباره واکسن کرونا و همکاری جهانی مطرح کرده و گفت «برای واکسیناسیون جهانی باید همکاری جهانی به‌کار گرفته شود. ما در همه مسائل دنیا باید پشت هم بایستیم.»/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا