بین المللی

زیر شلواری ملکه انگلیس حراج شد!

خبرمهم: رسانه‌های دولتی انگلیس از حراج لباس زیر ملکه انگلیس و جوراب‌های ملکه ویکتوریا خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ملکه الیزابت دوم که همه سازمان‌ها و نهادهای این کشور منتظر مرگ وی هستند،‌ یکی از «زیرشلواری‌های» خود را به قیمت ۱۵۵۰۰ دلار در یک حراجی به فروش رساند.

بی بی سی حتی به توصیف این زیر شلواری «الیزابت الکساندرا مری ویندسور» هم پرداخته و نوشته است: اندازه این زیرشلواری که از پارچه ابریشم تهیه شده است، بسیار بزرگ است و گفته می‌شود به دوران کهنسالی ملکه ویکتوریا تعلق دارد.
همچنین ۲ جفت جوراب ملکه ویکتوریا نیز در این حراجی به فروش رسید که قیمت پرداخت شده برای یک جفت از آن ۷۹۹۰ دلار اعلام شده است، ملکه ویکتوریا از ۱۸۳۷ تا ۱۸۷۶ بر بریتانیا و مستعمراتش سلطنت کرد.
این اشیا به خانواده ثروتمند فوربس که آمریکایی هستند، تعلق داشت و از دیگر اشیای به فروش رسیده یک تخت خواب قدیمی متعلق به خانواده فوربس بود.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی، ملکه این کشور در آستانه مرگ قرار دارد و حتی کارکنان دانشکده خبرنگاری در لندن، نمونه‌های آزمایشی اعلام مرگ ملکه را در بی بی سی، ملاحظه و ارزیابی کرده‌اند و یکی از مسئولان بی بی سی به خبرنگاران گفته همانند دیگر سازمان‌های انگلیسی، بی بی سی نیز برای اعلام مرگ ملکه این کشور آماده شده است.
ملکه که صرفاً به دلیل نَسَب و خون ملکه می‌شود دارای اختیارات فوق‌العاده‌ای است، از جمله انعقاد معاهدات‌ و یا فسخ‌ قراردادهای‌ بین‌المللی‌، عزل‌ و نصب‌ وزیران‌، انحلال‌پارلمان‌ (هر دو مجلس)، انتصاب‌ اعضای مجلس‌ لردها،‌ عزل‌ و نصب‌ نخست‌ وزیر، توشیح‌ لوایح‌ یا طرح‌های‌ مصوب‌ پارلمان‌ انگلستان‌، فرماندهی‌ کل نیروهای‌ مسلح‌، تعیین‌ عالی‌ترین‌ مقام‌ قضایی‌ انگلستان‌ و …
یک گروه مستندساز ایرانی اخیرا اعلام کرد در آستانه شصتمین سال حکومت بی‌وقفه ملکه الیزابت دوم در انگلیس و کشورهای هم‌سود، درصدد تهیه مستندی تلویزیونی درباره زندگی وی است.
بخشی از مستند مذکور به فساد گسترده در خاندان سلطنتی و تلاش ملکه برای سرپوش گذاشتن بر این فسادها و نیز تلاش وی برای تغییر نگاه مردم به این خاندان، تقویت زمینه ادامه نظام سلطنتی مشروطه در انگلیس و ممالک تابعه و چالش‌های مربوط به تعیین یک پادشاهی با ظاهری مقبول برای آینده این کشور اختصاص دارد.
این موضوع دولت انگلیس را دچار نگرانی کرده است، چراکه حکومت خاندان سلطنتی از همان روزهای آغازین تا امروز با فساد و انحراف اخلاقی گسترده‌ای همراه بوده است، سابقه فساد اخلاقی و اقتصادی خاندان سلطنت بریتانیا به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و همین امر اعتراض بخشی از انگلیسی‌ها به ویژه مردم سطوح متوسط و پایین را به دنبال داشته است.
اردیبهشت ماه امسال هم که مراسم ازدواج نوه ملکه برگزار شد در حدود ۲۰ میلیون پوند برای مالیات‌دهندگان انگلیسی هزینه در بر داشت، البته برخی رسانه‌های انگلیس با توجه به تعطیل شدن چهار روزه انگلیس در ایام ازدواج نوه ملکه، گزارش داده‌اند که هزینه واقعی کل مراسم برای اقتصاد انگلیس حدود ۵ میلیارد پوند خواهد بود.
این ازدواج که همزمان با رکود اقتصادی در انگلیس و آغاز طرح پرفشار اقتصادی همزمان بود، هزاران پلیس و نیروی امنیتی را برای جلوگیری از اعتراض مردم بسیج کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا