اجتماعی

یک و نیم میلیون نفر در آستانه تجرد قطعی هستند/ مجلس برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری گام محکم بردارد

خبرمهم: نایب رئیس مجلس گفت: یک و نیم میلیون نفر در آستانه تجرد قطعی بوده و مجلس و دولت باید برای تسهیل ازدواج گام محکمی بردارند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، یکم مرداد) مجلس و در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: امروز اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) و بانوی عالمین حضرت زهرا (س) است، ازدواجی آسمانی و ماندگار که بنیان هدایت بشریت را به دنبال داشت و این نشان می‌دهد که وصلت‌های مقدس باعث سعادت، کمال، رشد و تعالی جامعه می‌شود.

او افزود: در تلاقی دو بحر عظیم تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می‌افتد، متأسفانه سال‌هاست که در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و در دو دهه قبل در همین مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان به تصویب رسید با این رویکرد که وصلت مقدس جوانان را آسان کند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: متأسفانه این طرح در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد و علی‌رغم پیگیری مجالس گذشته و گزارش‌های نظارتی که در این حوزه تهیه شده، آثار عملی در این حوزه پیدا نشده است. با تذکرات مکرر و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در حوزه برطرف کردن موانع فرزندآوری نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری قانونی را تصویب کند، اما این موضوع به دلیل آنکه شاید مجلس کمی در عزم خود جدی نبوده و دولت‌ها در تأمین بار مالی مشارکت نداشتند به جایی نرسید.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: ما امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که باز متأسفانه نزدک به یک و نیم میلیون نفر آنها در آستانه تجرد قطعی هستند، بنده به نوبه خود امیدوار بوده و تلاش می‌کنم و البته مطمئنم که جمع همکاران ان‌شاء‌الله به دلیل صحبت‌های اخیر حضرت آقا که به این موضوع تأکید داشته‌اند حتماً مجلس یازدهم باید برای این مسئله جدی و ملی فکری کند.

او گفت: خبر دارم که جمعی از همکاران اقدامی را شروع کرده‌اند و امیدوارم که با همکاری و هم‌گامی همه دوستان بتوانیم کاری مؤثر را در جهت رفع موانع ازدواج و آسان سازی تشکیل خانواده و پایدارسازی آن و همچنین کاهش طلاق و کمک به فرزندآوری گامی برداریم باید بستری به وجود بیاید که جوانان ما علاقه پیدا کنند تا خانواده تشکیل دهند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تمایل به فرزندآوری طبق تحقیقات صورت گرفته نزدیک به ۳ فرزند است و وظیفه دولت و مجلس است که این مسیر را برای مردم آسان کنند تا جامعه به خواست قلبی خود برسد./YJC

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا