اجتماعیاستانیتهرانسلامت

هشدار اتحادیه رستوران دار‌ها برای مقابله با ویروس کرونا / غذاخوری‌ها چطور در دام کرونا نیفتند؟

خبرمهم: میرابراهیمی گفت: تمام رستوران‌های شهر ملزم هستند از مواد ضدعفونی کننده برای سطوح و تجهیزات و ظروف آشپزخانه با آب صد درجه با شوینده‌های استاندارد استفاده کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران نظارت ها در رستوران ها افزایش یافته است. تمام رستوران های شهر هم اکنون بهداشت را کاملا رعایت می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او بیان کرد: به تمام رستوران های شهر نکات ایمنی را ارسال کرده ایم و علاوه بر این می توانند تمام موارد ایمنی و بهداشتی را در سایت اتحادیه مطالعه کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تشریح کرد: تمام رستوران های شهر ملزم هستند از مواد ضدعفونی کننده برای سطوح و تجهیزات و ظروف آشپزخانه با آب ۱۰۰ درجه با شوینده‌های استاندارد استفاده کنند. علاوه بر این پخت لازم و کافی برای کباب‌ها و دیگر غذا‌ها توصیه می‌شود به طوری که غذاهای کبابی حتما باید مغز پز شوند.

سرو شامپاین در رستوران‌های شبانه/ حکایت دستگاه‌های ناظری که نظارت نمی‌کنند

میر ابراهیمی ادامه داد: باید سطوح و فضا‌های رستوران که در شرایط عادی دسترسی به آن‌ها دشوار است مثل زیر دستگاه‌های پخت، گوشه‌های غیر دسترس فضای آشپزخانه و … با آب جوش و شوینده و با برس شسته شده و خشک شود.

او افزود: میز‌ها و صندلی‌ها و دستگیر‌ها با اسپری‌های استریل و ضدعفونی کننده‌ها روزانه چندین بار پاک شود. سرویس‌های بهداشتی باید با مواد ضدعفونی کننده‌ها پاک شود درب‌ها، دستگیره‌ها، کاسه روشوئی، دستشوئی با مایع دستشوئی و … حداقل روزانه دو بار استریل و با آب جوش شسته شده و خشک شود.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس ادامه داد: در تهیه مواد اولیه دقت کافی شود و اینکه منبع تولید آن‌ها مورد تائید سازمان‌های بهداشتی باشد. رعایت بهداشت فردی پرسنل در آشپزخانه و سالن پذیرائی و بقیه فضا‌های رستوران تاکید می‌شود.

میر ابراهیمی در پایان گفت: هم اکنون به دلیل خبر پخش شدن ویروس کرونا رفت و آمد در رستوران ها کاهش داشته است/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا