سیاسی

وزیر کشور: یک میلیون نفر در امر برگزاری انتخابات مسئولیت خواهند داشت

خبرمهم: رحمانی فضلی گفت: یک میلیون نفر، در امر برگزاری انتخابات مجلس، مسئولیت دارند، زیرا 54611 شعبه صندوق در 208 حوزه انتخابیه داریم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه امروز شنبه ۲۶ بهمن در برنامه نگاه یک با موضوع فعالیت های وزارت کشور در زمینه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز زن گفت: انتخابات یکی از برکات انقلاب و یادگار امام راحل و شهدا است.

وی با اشاره به پیشینه انتخابات در ایران و اینکه از سال ۵۷ ۳۶ انتخابات در کشور برگزار شده است، ادامه داد: از اردیبهشت امسال ستاد انتخابات در کشور راه افتاد. یک میلیون نفر در روز انتخابات درگیر برگزاری می شوند، زیرا ۵۴۶۱۱ شعبه صندوق در ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم.

وزیر کشور گفت: از حدود هفت ماه پیش کار آموزش مسئولین اجرایی استان به استان انجام شد. در انتخابات گذشته بسیاری از مردم نتوانستند رای بدهند، در این دوره ساعت ۱۲ شب، شعب برای اخذ رای بسته می شود.

وی در مورد برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی گفت: ۲۵ فرآیند و مرحله در انتخابات از ثبت نام نامزدها تا اخذ و شمارش آرا انجام می‌شود که ۲۴مرحله از آن الکترونیکی است و تنها مرحله اخذ و شمارش را الکترونیکی انجام نمی‌دهیم؛ مهمترین بخش احراز هویت است بیشترین تخلف در اینجا بود، که الکترونیکی برگزار می‌شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آرای هیچ شعبه ای باطل نشده است، خاطر نشان کرد: بزرگترین نقش وزارت کشور هماهنگی دستگاه‌ها است، انتخابات هم یکی از موضوعات مهم است که وظیفه هماهنگی دستگاه ها با این وزارت خانه است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا