سیاسیفناوری

تشریح فرآیند الکترونیکی انتخابات مجلس به روایت معاون وزیر کشور

خبرهای فوری: معاون وزیر کشور گفت: ملاک رأی تکراری پاسخ سامانه است و نه مُهر شناسنامه؛ البته همچنان مُهر بر شناسنامه‌ها خواهد خورد، بنابراین بایستی کد استعلام شماره ملی از سامانه در تعرفه انتخابات درج شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در همایش آموزشی هیئت‌های بازرسی انتخابات کشور، به تشریح فرآیندهای الکترونیک در برگزاری انتخابات پرداخت.

وی در همین زمینه با اشاره به اینکه فرآیندهای برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار مرحله دسته‌بندی می‌شوند، افزود: بخش اول، فرآیندهای قبل از روز اخذ رأی شامل ۱۴ فرآیند می‌باشد، بخش دوم فرآیندهای روز اخذ رأی با ۴ فرآیند و بخش سوم فرآیندهای بعد از روی اخذ رأی با ۳ فرآیند است و در نهایت فرآیندهای پشتیبان انتخابات با ۴ فرآیند در بخش چهارم قرار دارد.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با اشاره به اینکه فرآیندهای روز اخذ رآی از مهم‌ترین مواردی است که بازرسین باید بر نحوه اجرای دقیق آن دقت لازم داشته باشند، اظهار داشت: این موارد عبارتند از احراز هویت الکترونیکی و کنترل رأی تکراری، اخذ رأی و شمارش آراء، ثبت صورت‌جلسه شعبه رأی و شمارش و تجمیع آراء است.

شجاعان با تأکید بر قانونی شدن احراز هویت مبتنی بر سامانه جامع انتخابات، خاطرنشان کرد: ملاک رأی تکراری پاسخ سامانه است و نه مُهر شناسنامه؛ البته همچنان مُهر بر شناسنامه‌ها خواهد خورد، بنابراین بایستی کد استعلام شماره ملی از سامانه در تعرفه انتخابات درج شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا