سیاسی

رئیس‌جمهور: «خود کنترلی» کارآمدترین نظام نظارتی است

خبرمهم: حجت‌الاسلام رئیسی گفت نباید در ادارات و سازمان‌ها، کار روزانه و خدمت به مردم به دلیل انجام کار‌های مستحبی، لطمه ببیند.

آقای رئیسی در جلسه هیات دولت گفت: نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند. اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، رئیس جمهور این را هم گفت که «خود کنترلی روشی نظارتی است که با تربیت دینی در خانواده و نظام آموزشی و  بندگی خدا شکل می‌گیرد تا در کنار نظارت‌های برنامه‌ای و میدانی، در تحقق سلامت اداری نقش مهمی ایفا کند.»

حجت‌الاسلام رئیسی ماه رمضان را ماه «خودسازی» و «دگرخواهی» در سایه خدامحوری توصیف کرد گفت: نباید در ادارات و سازمان‌ها، کار روزانه و خدمت به مردم به دلیل انجام کار‌های مستحبی، لطمه ببیند.

بنا بر آخرین آمار و به گفته جمشید انصاری رئیس سابق سازمان اداری استخدامی کشور، از میزان رضایتمندی مردم در ۲۴ دستگاه اجرایی نظرسنجی به عمل آمده که تنها ۴۰ درصد از مردم از عملکرد ادارات ناراضی بودند.

 در سال ۸۱، طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای یکسان سازی نحوه شکایت از کارکنان ادارات دولتی به دست شورایعالی اداری تصویب شد.

این طرح راجع به کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی و شرکتهایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، بانک‌ها، شهرداریها، نهادهای انقلاب اسلامی و سایر دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند.

گفتنی است برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی، به شکایات وارده از طریق رایانامه رسیدگی می کنند، نحوه شکایت از کارکنان ادارات دولتی در سایر ادارات، از طریق تماس، تارنما، فکس، علاوه بر شکایات نوشته شده در رایانامه و حضوری است.

رئیس‌جمهور همچنین در پایان جلسه، وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مکلف کرد با استفاده از ظرفیت‌‌های دانش‌بنیان و با پیش‌بینی و پیشگیری، از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا