سیاسی
موضوعات داغ

فایل صوتی کامل جنجالی لورفته محمدجواد ظریف

خبرهای فوری: در ادامه فایل صوتی کامل جنجالی لورفته محمدجواد ظریف را خواهید شنید

فایل صوتی کامل جنجالی لورفته محمدجواد ظریف

ظریف در بخش‌هایی از فایل صوتی منتشر شده گفت:

🔹آقایان از همان روز اول می‌دانستند هواپیما با موشک ساقط شده
🔹جان کری به من خبر داد که اسرائیل در سوریه دویست بار به ما حمله کرده است
🔹جان کری باید به من خبر بده؟
🔹آمریکا زودتر از من از عین‌الاسد خبردار شد!

🔹 محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای منتشر نشده با سعید لیلاز، به نکات قابل توجهی درباره سیاست خارجی ایران در سال‌های اخیر پرداخته. او از جمله به مانع‌تراشی روسیه در هفته‌های منتهی به برجام اشاره کرده است.

🔹محمدجواد ظریف در بخشی از مصاحبه گفته سفر قاسم سلیمانی به روسیه با اراده روسیه و بدون کنترل وزارت خارجه ایران شکل گرفت، زیرا به گفته او هدف نابودی دستاورد وزارت خارجه ایران در زمینه برجام بوده است.

🔹به گفته محمدجواد ظریف روسیه حداکثر تلاشش را کرد که برجام به نتیجه نرسد. او گواه این موضوع را غیبت وزیر خارجه روسیه در عکسی می‌داند که پس از امضای برجام با حضور سایر وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ گرفته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه: قرار بر انتشار فایل صوتی ظریف نبود

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها با صدای محمدجواد ظریف در خصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی اظهار داشت: فایل صوتی منتشر شده از ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفت‌وگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفت‌وگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر به فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

 این گفت‌وگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است

خطیب زاده با بیان این‌ نکته که دوستی دیرینه و قرابت های ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفت‌وگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش بی اخلاقی‌های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفت‌وگو و یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

واکنش حسام آشنا به فایل صوتی منتشر شده از ظریف
🔹ان‌شاالله این سوء نیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. امثال قاسم سلیمانی با جانشان صداقتشون ثابت کردند.این خائنان با چی می‌خواهند ثابت کنندگان حرف.این خائنان باید محاکمه شوند

  2. ظریف، از تو و هم فکرهات که چندین سال با همین حرفها مردم رو خام خودتون کردید، متنفرم. از خدا میخوام که توی همین دنیا دستتون پیش مردم رو بشه و سزاشو ببینید.

  3. اینها گوشه ای از حقایق روش اداره مملکت هستند، مردم عادی بی ارزش، یه عده بالاسری فقط به فکر مسائل خودشون هستن، مثل یک بازی، مردم هم هیچ؟؟؟
    چرا نباید این حقایق همون زمان از وزارت امورخارجه منتشر نمیشد؟
    مگر مردم چکاره هستند؟
    البته مردم خیلی بیشتر از این مسائل رو می دونن اما کسی نمی گه اهل کجایی
    استقلال ما فقط شده استقلال از غرب، هزینه ش رو هم شهروندان عادی می دن و تصمیمش رو قدرتمندان تصمیم گیر

  4. جای آن است که خون موج زند در دل لعل———-زین تغابن که خزف می شکند بازارش

    خزف را چیز «کم بها و پر زرق و برق» معنا کرده اند. مصداق همین آقای ظریف است که در طول هشت سال با دستاوردی «تقریبا هیچ» و خیالی، اکنون خرمهره پرزرق و برق برجام را همطراز با پیروزی های میدانی و روی زمین گوهر ناب مردم شهید قاسم سلیمانی معرفی می کند.

    باید به این خزف گفت که ایرانیان برای این حرفهای شما دیگر پشیزی ارزش قائل نیستند زیرا در فرهنگ ما برخلاف فرهنگ نیویورکی:
    «به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست.»

  5. اصلاح طلبان خودشان پخش کردن همیشه اصلاح طلبان دنبال ایجاد جنجال و دو قطبی و سه قطبی کردن انتخابات هستن تا از آب گل آلود ماهی بگیرن

  6. دکتر؟ دکترای گند زدم به کشور و پررویی و وقاحت ؟ این جماعت طلبکار بی خاصیت بخاطر خسارت هایی که وارد کردن باید محاکمه بشن.

  7. جوک قرنه این حرف..اشنا خودش این مصاحبرو به سفارش ایران اینترنشنال انجام داده و فایلو فرستاده براشون حالا دست پیش گرفته پس نیفته..چقد پررو هست این اشنا..بعد اتمام کار این دولت چقد خیانتهای این جماعت اشکار بشه..

  8. مجری این برنامه حال آدم را بهم میزنه. یعنی گند زد به این مصاحبه به این قشنگی خاک بر سر دولت با انتخاب آدمهاش یعنی یک مجری درست درمان وجود نداشت که این آدم بی سواد از نظر اصول مصاحبه و اینقدر چیپ را انتخاب کردند.

  9. چقدر مجری بدرد نخوری این کار را بعهده گرفته بود . حیف این مصاحبه که مجری به این ضعیفی داشت . که به جای اینکه اجازه بده آقای ظریف کامل صحبت کنند همش اظهار فضل میکرد . و واقعا” مصاحبه را خراب کرد. خیلی خیلی بد بود این آقا فکر کنم لیلاز بوده

  10. هدف از انتشار فایل صوتی ظریف، اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰بود.
    ۸ سال کشور را معطل برجامی کردند که اشکالات اساسی داشت و حالا برای دوره بعدی ریاست جمهوری هم نقشه دارند که مجددا ایشون وزیر خارجه بشود.
    بالاخره باید یکجوری ناکامیهای دولت روحانی را به گردن قاسم سلیمانی بیندازند!! مخصوصا که سلیمانی نیست که از خودش دفاع کند و دکتر ظریف و حسن روحانی هرچیزی میتونن بر ضد او بگویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا